×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل  شرکت دخانیات ایران، دکترافضلی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت دخانیات ایران در سفر دو روزه خود به استانمازندران با همراهی دکتر مسرور مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و نمایندگان محترم مردم شهرهای ساری، بهشهر و بابل در مجلس شورای اسلامی در نشست اداری مجتمع دخانیات مازندران حاضر شدند و از خطوط تولید این مجتمع و کارخانه فرآوری توتون سورک بازدید کرد.

مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره در نشست اداری مجتمع دخانیات مازندران گفت: علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی طی یک سال گذشته بیش از ۱۶۷ میلیارد تومان به کشاورزان توتون کار پرداخت شده است و برای نخستین بار هیچ‌گونه بدهی به کشاورزان با شروع خرید سال جدید نداریم و کلیه پرداختها نیز از منابع داخلی انجام شده است.

دکتر افضلی به مشکلات تأمین منابع در شرکت دخانیات اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم نیازمندی‌های دخانیات را با استفاده از تولیدات داخلی تأمین کنیم و موظفیم در حوزه مدیریت علاوه بر مباحث تخصصی تولید و فروش؛ امید و نشاط را در بین کارگران حفظ کنیم.

مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره یادآور شد: مازندران به لحاظ انبار و زیرساخت‌های تولید با استاندارد های اروپا برابری می‌کند بنابراین حفظ این صنعت و احیاء و افزایش تولید توتون نیاز به همت و تلاش مدیران استانی دارد.

دکتر افضلی با اعلام خبر انعقاد تفاهم‌نامه با یک شرکت خارجی به منظور تولید مشترک اظهار داشت: ارزش سهم بازار ایران در صنعت امروز دخانیات ۴۰ هزار میلیارد تومان است که ۶۵ درصد از این میزان در اختیار دو شرکت خارجی است که صیانت از اشتغال و حفظ امید دو اصل مهم در حوزه اشتغال و ارتقای اقتصاد کشور می باشد و اصلاح سیاست‌ها مهم‌ترین راه نجات صنعت دخانیات در ایران است که اگر این مهم صورت نگیرد، منجر به بیکاری بیش از ۱۰ هزار کشاورز و کارگر می‌شود.

مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره افزود: خوشبختانه شرکت دخانیات از حالت زیان دهی خارج‌شده و به سود دهی رسیده است و در صورت تأمین مواد اولیه که یکی از مشکل‌ترین مراحل تولید این شرکت است، می‌تواند به فرم ایده آل دست ‌یافته و با گسترش این شرکت بتوانیم سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیریم .

دکترافضلی با اعلام ارتقاء ۵۰ درصدی سهم بازار محصولات شرکت دخانیات نسبت به مهر ماه سال گذشته ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که در صنعت دخانیات ایران افتاد، سال گذشته این شرکت در وضعیت بحرانی قرار گرفت و تنها هفت درصد از سهم بازار را در اختیار داشتیم که این رقم هم ‌اینک به ۱۵ درصد افزایش‌یافته و هدف‌گذاری ما برای امسال حدود ۲۰ درصد از سهم بازار است.

مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره در پایان گفت: برای تولید بیشتر علاوه بر فراهم شدن مواد اولیه، باید در بخش‌های لجستیکی و نیروی انسانی نیز شرایط خوبی را فراهم کنیم و علاوه بر اینکه ماشین‌آلات ما نوسازی شود، به ماشین‌آلات تازه نیز نیاز داریم و همچنین مشکلات مربوط به گمرک نیز باید برطرف شود .

 دکتر مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور در این نشست استفاده خردمندانه از ظرفیت‌ها را معنی واقعی مدیریت دانست و گفت: اکنون‌که در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم باید جسارت بیشتری از خود نشان دهیم زیرا مدیریت در شرایط عادی با مدیریت در شرایط سخت و دشوار متفاوت است ازاین‌رو تصمیمات نیز باید طبق زمان حال و به‌درستی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم اینک مدیریت در شرکت دخانیات ایران بسیار مناسب است و این شرکت به روند ثبات دست‌یافته و به سمت سود دهی پیش می‌رود و امیدواریم که با مدیریت خلاقانه، این روند شتاب بیشتری یابد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور ایجاد اشتغال را مهم دانست و تصریح کرد: اگر نیاز به جذب نیرو و تأمین نیروی انسانی در بخش تولیدی و غیرتولیدی باشد، مجوز را صادر می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت سالن و خط تولید با یک استراتژی درست از شرکت‌هایی که آمادگی همکاری دارند با رویکرد برد به برد مشارکت و همکاری شود دکتر مسرور، کیفیت توتون مازندران را خوب ارزیابی کرد و گفت: بااین‌حال ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان خرید توتون شرکت دخانیات از استان‌هایی است که مرغوبیت کافی برای استفاده برخوردار نیست.

در این نشست  دکتر بابایی کارنامی، دکتر زارعی و دکتر سعادتی نمایندگان مردم شریف شهرهای ساری و میاندورود و بابل در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به وضعیت صنعت دخانیات کشور و فعالیت های شرکت دخانیات ایران در یک سال اخیر، ابزار امیدواری کردند تا از ظرفیت های مجلس شورای اسلامی و نهاد قانون گذاری برای پیشبرد برنامه های شرکت دخانیات و شفاف شدن وضعیت فعالیت های شرکت های تولیدی سیگار در سطح کشور استفاده شود.

گفتنی است دکتر افضلی در این سفر با یک برنامه فشرده کاری ضمن دیدار و گفتگو با پرسنل و حضور  شبانه در خطوط  تولید مجتمع دخانیات مازندران و دیدار صمیمانه با اعضای شورای اسلامی کار با سفر به شرق استان مازندران با مرکزیت شهرستان گلوگاه از مرکز تحقیقات تیرتاش بازدید و با آقایان دکترشریعتی نماینده محترم مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی و دکتر کلبادی نژاد فرماندار محترم شهرستان گلوگاه در محل این مرکز دیدار و گفتگو کرد و در روز بعد به همراه دکتر مسرور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از کارخانه فرآوری توتون سورک و مجتمع دخانیات مازندارن بازدید و با افتتاح نمایشگاه قطعات بومی سازی شده ماشین آلات سیگارت سازی در نشست اداری مجتمع مذکور شرکت نموده و بعد از آن مجددا با پرسنل دیدار و گفتگو کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.