×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
از تصمیم شتابزده در برگزاری انتخابی تا زنده شدن خاطرات المپیک لندن

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایرنا، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۰ از ۲۲ تا ۳۰ آذر در بلگراد پایتخت صربستان برگزار می شود.
پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سه مرحله طی روزهای اول آبان ماه (وزن‌های ۶۵ و ۷۹ کیلوگرم)، هشتم آبان (وزن ۷۴ کیلوگرم) و ۱۵ آبان (۷ وزن باقیمانده) و همچنین رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نیز ۱۰ وزن در روز ۱۵ آبان برگزار شد.
به هر ترتیب تصمیم شتابزده کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی آن هم در ۳ وزن و انتقادات وارده به آنها از سوی مدعیان و همچنین کارشناسان امر آنان را به برگزاری مسابقات انتخابی در ۷ وزن باقیمانده واداشت در حالی که با برنامه‌ریزی بهتر و دادن فرصت به سایر مدعیان به طور حتم انگیزه برای سایر حریفان نیز به وجود خواهد آمد.
در کشتی فرنگی نیز هر چند تعداد نفرات حاضر در پیکارهای انتخابی نسبت به کشتی آزاد محدودتر بود اما باید بپذیریم که همه داشته‌های کشتی فرنگی کشورمان در انتخابی حضور داشتند. صرفه‌نظر از حضور نداشتن مدعیانی همچون سامان عبدولی و سعید عبدولی و دیگر نفرات، درخشش نفرات جوان در هر ۲ تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی را باید به فال نیک گرفت و به طور حتم با انگیزه و رقابتی که بین مدعیان تیم ملی اکنون و با برگزاری انتخابی تیم ملی برای حضور در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۰ به وجود آمده امیدواری برای داشتن تیم‌های ملی قدرتمند در المپیک توکیو به وجود آمده و این همان نتیجه و هدفی است که باید از برگزاری انتخابی گرفت و «محمد بنا» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی را امیدوار ساخت تا از تکرار معجزه لندن در پاریس بگوید.
با توجه به حمایت و تاکید «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون، امیدواریم که نفرات برتر انتخاب شده همانند مسابقاتی که در کشورهای روسیه و آمریکا برگزار می‌شوند بدون چون و چرا و بند و تبصره راهی پیکارهای جهانی شوند.
در تیم ملی کشتی آزاد رضا اطری (۵۷ کیلوگرم)، امیرمحمد یزدانی (۶۵ کیلوگرم)، یونس امامی (۷۰ کیلوگرم)، حسن یزدانی (۸۶ کیلوگرم) و علی شعبانی (۹۷ کیلوگرم) که عنوان نخست را در پیکارهای انتخابی کسب کردند سال گذشته و در ترکیب تیم ملی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ در قزاقستان نیز حضور داشتند.
مجید داستان (۶۱ کیلوگر)، مصطفی حسین‌خانی (۷۴ کیلوگرم)، علی سوادکوهی (۷۹ کیلوگرم)، کامران قاسم‌پور (۹۲ کیلوگرم) و امین طاهری (۱۲۵ کیلوگرم) امسال در پیکارهای انتخابی اول شدند. با این وجود حسین‌خانی تجربه حضور در ۳ دوره پیکارهای جهانی را دارد که حاصل آن تنها کسب یک مدال برنز بود.
مجید داستان، سوادکوهی، قاسمپور و طاهری آزادکارانی هستند که برای نخستین مرتبه پای به پیکارهای جهانی در رده سنی بزرگسالان خواهند گذاشت. در هر صورت حضور امین طاهری با وجود پدیده‌ای به نام امیرحسین زارع، مجید داستان با حضور آزادکار با تجربه‌ای همچون بهنام احسان‌پور و همچنین مبارزه نفس‌گیر علی شعبانی با محمدحسین محمدیان از اتفاقات پیکارهای انتخاباتی بود که کادر فنی را مجاب کرد تا مبارزات مدعیان خود را در دیدار فینال تکرار کنند.
از مزیت‌های برگزاری رقابت‌های انتخابی ظهور آزادکارانی است که شاید حتی به اردوی تیم ملی هم دعوت نمی‌شدند اما در آستانه بازی‌های المپیک تیم ملی کشتی آزاد اکنون در هر وزن حداقل ۲ مدعی جدی دارد که این رقابت تنگاتنگ به کسب مدال هم در رقابت‌های جهانی و هم در بازی‌های المپیک منجر خواهد شد.
در کشتی فرنگی نیز علیرضا نجاتی (۶۰ کیلوگرم)، میثم دلخانی (۶۳ کیلوگرم)، امین کاویانی‌نژاد (۷۲ کیلوگرم)، محمدعلی گرایی (۷۷ کیلوگرم)، محمدهادی ساروی (۹۷ کیلوگرم) و امیر قاسمی منجزی (۱۳۰ کیلوگرم) که در پیکارهای انتخابی مقام نخست را کسب کردند سال گذشته در ترکیب جهانی تیم ملی حضور داشتند.
پویا دادمرز (۵۵ کیلوگرم)، حسین اسدی (۶۷ کیلوگرم)، محمد ناقوسی (۸۲ کیلوگرم) و حسین نوری (۸۷ کیلوگرم) امسال در حالی عنوان نخست پیکارهای انتخابی را کسب کردند که تنها حسین نوری تجربه حضور در ۲ دوره پیکارهای جهانی را دارد که حاصل آن کسب یک مدال برنز بود و سه فرنگی‌کار دیگر برای نخستین مرتبه پای به پیکارهای جهانی بزرگسالان خواهند گذاشت. هر چند که به غیر از امیرقاسمی منجزی و حسین نوری سایر فرنگی‌کاران از شرایط سنی پایین‌تری برخوردار هستند و تا سال‌ها می‌توانند در ترکیب تیم ملی قرار گیرند.
برگزاری پیکارهای انتخابی تیم ملی در حالی برگزار شد که جوانگرایی را در ترکیب هر دو تیم ملی آزاد و فرنگی را می‌توان لمس کرد و این موضوع به طور حتم نوید روزهای بهتری برای کشتی کشورمان در سال‌های آینده و به خصوص بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود.
در پیکارهای انتخابی تیم ملی مدعیانی ظهور کردند که هر چند شانس حضور در ترکیب تیم ملی را دادند اما نشان دادند که در سال‌های آینده می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. رحمان عموزادخلیلی، امیرحسین مقصودی (که البته تجربه حضور در پیکارهای جهانی را دارد)، امیرحسین حسینی، حمید زرین پیکر و یا امیرحسین زارع در کشتی آزاد و پویا ناصرپور و علی‌اکبر یوسفی در کشتی فرنگی از کشتی‌گیران خوبی هستند که به طور حتم کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به راحتی از نام آنها نخواهد گذشت.  

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.