×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ارتش یمن: هدف گیری عمق عربستان ادامه می‌یابد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، سرهنگ عزیز راشد، معاون سخنگوی رسمی ارتش یمن تاکید کرد: پیامی که می‌خواهیم از طریق تنوع اهداف از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه به عربستان برسانیم این است که ارتش امروز قادر به افزایش نفوذ به عمق عربستان با تمام اقتدار و دسترسی به هر نقطه‌ای که می‌خواهد، است. بدون این‌که سامانه‌های پدافند هوایی غربی و آمریکایی بتوانند این نفوذها را رهگیری کرده و به مقابله با آنها بپردازند. با استراتژی جدید شگفت‌آور غافلگیری‌های بسیار داریم که دشمن و همه را متحیر خواهند کرد.
راشد تصریح کرد: پیام نظامی که ارتش می‌خواهد مخابره کند، شامل این گفته به عربستان است که بعد از امروز نه پاتریوت‌، نه باک-۳ یا بلک هاوک قادر به حمایت از امنیت ریاض نیستند و تا زمانی‌که شما به محاصره یمن و حمله ادامه می‌دهید ارتش قادر است فرودگاه‌ها و هواپیماهای شما را برای مدت‌های اندکی فلج و از دسترس خارج کند.
او خاطرنشان کرد: نه آمریکا، نه اسرائیل و نه کشورهای غربی قادر به پیروز ساختن ریاض بعد از شکست سلاح‌های استراتژیک‌شان در تقابل با مدیریت نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیستند. عربستان با این‌که سلاح‌های بسیاری از سراسر جهان خریده و صدها میلیارد دلار را صرف انواع سلاح‌ها کرده که حتی دونالد ترامپ درباره بهای سنگین این سلاح‌ها اشاره‌هایی داشت، امروز هیچ افقی در صحنه نظامی این کشور دیده نمی‌شود.
وی افزود: در چنین جنگ بی‌سابقه‌ای توانستیم توانمندی‌های خود را با ابداع و نوآوری و ابتکار عمل و تولید و دستیابی به تکنولوژی توسعه دهیم؛ تکنولوژی که سیستم‌های راداری، هشدار و رصد سعودی را در برابر این توسعه و دستاورد ما بی‌اثر می‌کند.
این مقام ارتش یمن درباره آینده اقتصادی عربستان در سایه حملات موشکی متعدد ارتش کشورش گفت، در سایه ادامه تجاوزات سعودی به یمن، عربستان آینده اقتصادی نخواهد نداشت و رویای محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی درباره سند چشم انداز ۲۰۳۰ نقش برآب می‌شود. هرگز شهر رویایی نئوم محقق نخواهد شد و سرمایه‌گذاران را جذب نخواهد کرد و هیچ سرمایه خارجی تا زمانی که در معرض حمله دفاعی نظامی یمنی باشد، وارد این منطقه نخواهد شد. پیامدهای بازدارندگی پنجم و ششم از طریق فریاد سیاسی، اشک و اظهارات رسانه‌ای عربستان مبنی بر این‌که اقتصاد جهانی در اثر بازدارندگی و پاسخ یمن با موشک‌ها و پهپادها در خطر است، آغاز شده است.
او تاکید کرد، بعد از امروز تا زمان توقف جنگ علیه یمن هیچ فضای امنی برای عربستان وجود نخواهد داشت این بدان معناست که توازن بازدارندگی و تغییر در قواعد درگیری نوعی ناامنی،‌ بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی را در داخل سیستم و جامعه عربستان ایجاد خواهد کرد.
راشد فاش کرد، یمن امروز دارای قدرت‌های نظامی قوی است و دیگر سلاح‌های وزارت دفاع یمن ۸۵ درصد بین سلاح‌های سبک، متوسط و سنگین، ۱۰ نسل از موشک‌های بالستیک و حدود هفت نسل پهپاد و حدود سه نسل سامانه‌های دفاع هوایی در داخل تولید می‌شوند. این امر یمن را قادر به ایستادگی برای هفت سال دیگر می‌کند و به لطف مردان، مبارزان جدی و قهرمانان در این نبرد موجودیتی در برابر مجهزترین کشور جهان به لحاظ سلاح، تجهیزات،‌ منابع مالی و ابزار رسانه‌های پایدار می‌ماند و این پایداری یمن مثل معجزه‌ عصر است. همانطور که سید حسن نصرالله،‌ دبیرکل حزب‌الله لبنان بارها در سخنرانی‌اش درباره یمن با افتخار و عزت صحبت کرده ما نیز به این فرمانده عزیز که تاریخ موضع عربی اصیل او را در کنار یمن و رهبری حکیمانه و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را ثبت خواهد کرد، می‌بالیم.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.