×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
احتمال تبدیل شدن چین به بزرگترین اقتصاد جهان تا سال ۲۰۲۸

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت از پیشی گرفتن چین به لحاظ رشد اقتصادی از آمریکا و تبدیل شدن این کشور تا سال ۲۰۲۸ به بزرگترین اقتصاد جهان خبر داد. 
بنا بر گزارش این اندیشکده، چین پنج سال زودتر از آنچه پیش از این تخمین زده شده بود، به دلیل رویارویی متفاوت با آمریکا نسبت به شیوع  ویروس کرونا، از این کشور پیشی می‌گیرد و به بزرگترین اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۸ تبدیل خواهد شد.
مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت (CEBR) در گزارش سالانه‌ای که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد: مدت‌هاست که آمریکا و چین موضوع اصلی اقتصاد جهانی، جنگ اقتصادی و قدرت نرم بوده اند و موضوع کرونا و نتایج اقتصادی مربوط به آن  قطعاً این رقابت را به نفع چین رقم زده است. 
مرکز تحقیقات اقتصادی و بازرگانی همچنین اعلام کرد مدیریت حرفه‌ای چین در برابر شیوع ویروس کرونا در این کشور با استفاده از روش قرنطینه سخت گیرانه اولیه و رشد سریع مدت این ویروس در غرب، به معنای بهبود عملکرد اقتصادی نسبی چین است.
به نظر می‌رسد چین در مسیر رشد اقتصادی متوسط ​​۵.۷ درصد در سال از ۲۵-۲۰۲۱ قرار دارد در حالی که پیش بینی شده بود قبل از ۳۰-۲۰۲۶ به ۴.۵ درصد رشد در سال برسد.
به نوشته این اندیشکده، ژاپن نیز  تا اوایل دهه ۲۰۳۰  سومین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود و این روند آلمان را از رتبه چهارم به پنجم می‌رساند.
انگلیس، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان، هم با پیش بینی مرکز اقتصادی و بازرگانی اروپا از سال ۲۰۲۴ به مکان ششم سقوط می‌کند.
در این گزارش آمده است: ما شاهد چرخه اقتصادی با افزایش نرخ بهره در اواسط دهه ۲۰۲۰ هستیم، و این چالشی برای دولت‌هایی است که برای تأمین بودجه خود در برابر ویروس کرونا وام زیادی گرفته اند.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.