×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

انواع کالای خواب و هر آنچه که باید بدانید

کالای خواب یکی از اجزای مورد نیاز برای اتاق خواب محسوب می شود.در دنیای پرمشغله و مدرن امروزی و با توجه به پیشرفت تکنولوژی کالاهای خواب جدید و متنوعی برای برآورده کردن نیاز و سلیقه افراد طراحی و به بازار ارائه شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کالای خواب مانند روتختی، پتو، بالش، تشک، کوسن و … و توضیحاتی در مورد آنها  آشنا کنیم.

انواع مختلف کالای خواب

آشنایی با انواع کالای خواب موجب می شود که کاربر با کاربرد آن ها بیشتر آشنا شده و در هنگام خرید کالای خواب بهترین تصمیم را بگیرد. برای یک خواب آرام و راحت باید کالای خواب استاندارد با جنس عالی را تهیه کنیم. سایت دستر با ارائه انواع مختلف کالای خواب توانسته انواع مختلف سلیقه ها را پوشش داده و نیاز افراد را برای انتخاب بهتر یا قیمتی مناسب برآورده کند. در ادامه به معرفی چند نمونه کالای خواب خواهیم پرداخت.

ست روتختی

سرویس روتختی از جمله مهمترین بخش های این کالا محسوب می شود. این کالا برای پوشاندن تخت استفاده می شود و با توجه به دنیای مدرن امروزی دارای تنوع طرح و رنگ فراوانی است. کاور بالشت، کاور ملحفه تشک، کاور کوسن، کاور ملحفه لحاف، پیکه و کاور دورچین تخت از اجزای آن محسوب می شوند. شما میتوانید با توجه به دکوراسیون اتاق خواب خود طرح و رنگ مناسب را انتخاب کنید.

  • روتختی کاور ملحفه: در این نمونه از روتختی پارچه مورد نظر ملحفه طبق ابعاد بالشت، تشک و لحاف لایت به صورت کاور دوخته و بر روی محصولات مورد نظر کشیده می شود. از مزایای بسیار عالی این کاورها این است که به راحتی قابل تعویض و شستشو هستند و در رعایت بهداشت کمک بسیار زیادی را به افراد می کند. این کاورها دارای حجم بسیار کمی هستند و خرید آنها مقرون به صرفه است.
  • روتختی لحاف دار: این نوع روتختی مجموعه ای از الیاف و پارچه ملحفه به هم پیوسته به شکل مشبک است که به آن ست کامل خواب نیز گفته می شود. این محصول براحتی مرتب میشود اما با این وجود شستشوی آن دشوار است و حجم زیادی را نیز اشغال می کند.
  • روتختی سه بعدی: یکی دیگر از نمونه های روتختی که تازه به بازار معرفی شده است نوع سه بعدی آن به شمار می آید. طرح ها و تصاویر چاپ شده بر روی پارچه این کالا به صورت سه بعدی و زنده طراحی شده. این طرح به دلیل جذابیت فراوان و قابل لمس بودن طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.
  • روتختی عروس: یکی دیگر از انواع کالای خواب روتختی عروس است که از دو بخش تشکیل می شود. بخش اول آن که هنگام خواب مورد استفاده قرار می گیرد روتختی کاور ملحفه است. بخش دیگر آن که بیشتر برای چیدمان اتاق عروس و ست کردن آن با دکور اتاق بکار می رود نوع تزیینی آن است. رنگ این نوع از روتختی ها اکثرا از پارچه های سفید و روشن است و روتختی تزیینی آن نیز از پارچه های زیبا و تزیین شده با حاشیه دانتل استفاده می شود.

پتو

پتو یک رو انداز است که بافتی مرکب از پلی استر، الیاف، پنبه و پشم دارد. این نوع رو انداز در سایز های دو نفره و تک نفره تولید و برای استفاده افراد به بازار عرضه می شود. این محصول از جمله مهم ترین انواع کالای خواب به شمار می آید که خود نیز دارای انواع مختلفی است.

  • پتوی پشمی: یک رو انداز سبک، ظریف و راحت است که میتواند در طول سال خواب گرم و راحت همراه با آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.
  • پتوی پنبه ای: ترکیبی از پنبه نخ و الیاف مصنوعی است. این پتو نسبت به نوع پشمی خود دارای وزن کمتری بوده و پرز کمتری نیز ایجاد می کند. علاوه بر مزایای ذکر شده میتوان گفت که از این پتو می توان در تمام فصول سال استفاده کرد.
  • پتوی دولایه: وزن این پتو از نوع پشمی سبک تر است اما برای روزهای سرد سال می تواند همراه بسیار عالی به شمار آید.
  • پتوی مسافرتی: این نوع رو اندازها از حجم و وزن بسیار کمی برخوردار هستند و در هنگام سفر می تواند یک گزینه مناسب به شمار آید.

تشک

یکی دیگر از انواع کالای خواب که برای یک خواب راحت مورد استفاده قرار می گیرد تشک است. این محصول در اندازه های تک نفره و دو نفره تهیه و به بازار ارائه می شوند و از انواع مختلفی برخوردار هستند.

  • تشک فنری: این نوع تشک نمونه ای از قدیمی ترین تشک های موجود در بازار محسوب می شود. فنر به کار رفته در این محصول باعث تنفس لایه های زیرین شده و خاصیت ضد حساسیت، آنتی باکتری، و طبی به آن بخشیده است. فنرهایی که در تولید این تشک استفاده می شود ممکن است متصل و به هم چسبیده یا منفصل و به صورت جداگانه قرار بگیرند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. اما بهتر است بگوییم که تشک هایی که فنر آن ها جداگانه به صورت سیم پیچی در کنار هم قرار گرفته اند عملکرد بهتری دارند. این فنرها موجب می شوند که ستون فقرات و کمر در حالت بهتری قرار بگیرد و از سر و صدای کمتری نیز برخوردار هستند.
  • تشک اسفنجی: در تولید این نوع تشک هیچ گونه فنری استفاده نشده است و سرتاسر آن را اسفنج قرار داده اند. این نوع کالا برای یک خواب راحت بیشتر سفارش می شود زیرا در هنگام استفاده مانند تشک های فنری تکان نمی خورند.
  • تشک بادی: این نوع تشک بسیار کم حجم است و می توان به آسانی آن را در گردش و تفریح همراه خود حمل کرد. میزان سفتی یا نرمی این محصول را فشار هوا تغییر میدهد زیرا برای استفاده باید آن را با هوا پر کنید. از دیگر تشک های موجود در بازار که هر کدام کارایی منحصر به فردی دارند می توان به نوع لاتکس و آبی اشاره کرد.
C:\Users\RayanGostar\Desktop\کوسن.jpg

بالشت

یکی دیگر از انواع کالای خواب بالشت است که محافظی برای گردن و سر محسوب می شود. بالش ها از جنس های مختلفی مانند الیاف، پر، فوم و … تهیه می شوند و می توان آن ها را با شکل های مستطیل و استوانه ای در بازار مشاهده کرد.

  • بالش الیاف: جنس این بالش ها از پلی استر و الیاف است و می تواند از آلرژی جلوگیری کند. افرادی که از بیماری واریس رنج می برند می توانند برای استراحت از این نوع بالش ها استفاده کنند.
  • بالشت پر: این نوع بالش ها بسیار خنک و نرم هستند و با استفاده از آن ها می توانید از فشارهای وارده بر روی ستون فقرات جلوگیری کنید.
  • بالشت فوم: بالش های فومی طبی هستند و زیرا شکل سر و گردن به راحتی بر روی آن باقی می ماند و از افتادن سر از روی خود جلوگیری می کنند. با استفاده از این محصولات می توان در طولانی مدت دیسک ستون فقرات و مشکلات عضلانی را کاهش داد. این بالش ها گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند و به همین علت ضد آلرژی و حساسیت هستند. بالش لاتکس، میکروژل نمونه ای دیگر از انواع مختلف بالش های موجود در بازار هستند.
C:\Users\RayanGostar\Desktop\2-2.jpg

جمع بندی

همانگونه که میدانیم برای آغاز یک روز پر نشاط نیازمند خواب راحت در طول شب هستیم. برای این منظور انتخاب یک کالای خواب مناسب برای استراحت بعد از یک روز پر مشغله امر بسیار ضروری به نظر میرسد. برای انتخاب یک کالای خواب علاوه بر طرح و رنگ و زیبایی باید به موارد دیگری چون شرایط بدن، وزن، راحتی و عادت های خاصی که موقع خوابیدن دارید نیز توجه کنید.

سایت دستر از جمله عرضه کنندگان برتر انواع کالای خواب در کشور است. با مراجعه مجموعه دستر میتوانید با انواع مختلف این کالاها و طرح و رنگ متنوع آنها آشنا شده و بهترین نمونه را برای خرید انتخاب کنید. شماره تلفن‌های درج شده در سایت پل‌های ارتباطی ما با شما هستند که می‌توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

کپی کردن متن رپورتاژ دانلود فایل رپورتاژ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.