×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۵۰ قلم داروی طب سنتی تحت پوشش بیمه است

به گزارش کیوسک خبر، قاسم بهرامی مدیرکل بیمه سلامت در برنامه سعادت آباد رادیو تهران، درباره خدمات این بیمه به بیماران کرونایی گفت: سازمان بیمه سلامت به همه آحاد جامعه که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نیستند دفترچه بیمه رایگان می‌دهد و هموطنان تحت پوشش این بیمه می‌توانند از خدمات سرپایی و بستری این بیمه استفاده کنند. در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی تا ۹۰ درصد هزینه ها توسط بیمه پرداخت می‌شود و در ۱۰ درصد فرانشیز توسط خود بیمار قابل پرداخت است.در خدمات سرپایی هم ۷۰ درصد توسط بیمه سلامت و ۳۰ درصد توسط بیمه شدگان پرداخت می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه تعداد هموطنان کرونایی که تحت پوشش بیمه نبوده‌اند و در حال حاضر از بیمه سلامت رایگان استفاده می‌کنند؛ افزایش یافته است. این طرح تا پایان سال ادامه دارد و هماهنگی لازم با بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت هم انجام شده تا افرادی که بیمه سلامت رایگان روستایی و شهری دارند بتوانند از بخش بستری خصوصی استفاده کنند. بیمه سلامت در این تا ۹۰ درصد تعرفه بیمارستان‌های دولتی را برای بیمه شدگان پرداخت خواهد کرد.

بهرامی خاطرنشان کرد: بیمارستان هایی که طرف قرارداد با بیمه‌ها نیستند معمولا در شهر تهران قرار دارند و بقیه استان ها بیمارستان های خصوصی با تمامی بیمه ها قرارداد دارند.

وی افزود: در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته دانشگاه های علوم پزشکی تست کرونا رایگان است ولی افرادی که به آزمایشگاه های بخش خصوصی مراجعه کرده اند برای تست؛ هزینه پرداخت کرده اند. افرادی که به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعتهمراجعه می کنند؛ پذیرش می شوند و تست آنها رایگان است. هزینه تستاین بیماران با دستور مدیر عامل بیمه سلامت به دانشگاه های علوم پزشکیپرداخت می شود تا آنها توان خرید کیت داشته باشند. برای خرید کیت ها مبلغزیادی بیاد پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به اینکه مراکز دانشگاهی ظرفیت نامحدود ندارند گفت: پزشکان عمومی مستقر در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته بیماران را ویزیت می‌کنند و تست گرفته می شود. افزایش مراکز در اختیار بیمه نیست دوستان ما در معاونت درمان وزارت بهداشت می‌توانند مراکز تست کرونا و واکسیناسیون را با توجه به افزایش خدمات بیمه گسترش دهند. اگرچه عمده این مشکلات در شهرهای بزرگ است و در شهرستان ها مردم به راحتی واکسن می‌زنند و تست می‌دهند.

بهرامی در ادامه این گفتگوی رادیویی از رسانه ملی خواست اطلاع رسانی کند تا اگر هموطنی در کشور تحت پوشش بیمه درمانی نیست، دفترچه رایگان بیمه سلامت را دریافت کند تا بتواند از خدمات این بیمه بهره‌مند شود. دفاتر پیشخوان طرف قرارداد در کل کشور موجودند و افراد می‌توانند به صورت رایگان بیمه شوند. بیماران کرونایی بوده‌اند که به تخت آی سی یو نیاز داشته اند و بیمه سلامت تا ۹۰ میلیون تومان هزینه درمان را تقبّل و پرداخت کرده است. برخی هنوز فکر می‌کنند بیمه رایگان وجود ندارد به همین دلیل برای دریافت آن مراجعه نمی‌کنند. بیمه سلامت در سراسر کشور این امکان را دارد که بدون دریافت حق بیمه، هموطنان را بیمه کند. مردم می‌توانند ضمن خدمات بستری از خدمات سرپایی هم استفاده کنند.

وی در پاسخ به پیامک شنوندگان مبنی براینکه تست کرونا رایگان است اما زمان تست تا یک هفته طول می‌کشد گفت: مسئولان باید پاسخگو باشند. همکاران ما در بیمه سلامت در روزهای تعطیل هم پاسخگوی مردم برای تایید و دریافت دارو حتی صدور دفترچه هستند. قطعا وزارت بهداشت هم تمهیدات لازم را در نظر گرفته است. وقتی رئیس جمهور به صورت شخصی به داروخانه ها هم مراجعه می‌کند نشان از این است که همه بیاد به صورت شبانه روزی پای کار باشند.

مدیرکل بیمه سلامت درباره پوشش داروهای کرونایی گفت: هزینه رمدسیویر تا ۴ میلیون تومان توسط بیمه سلامت حتی برای بیماران سرپایی پرداخت می‌شود. همه افرادی که به مراکز مربوط به دانشگاه ها مراجعه کرده‌اند دارو را به راحتی دریافت کرده اند. اگرچه برخی مکان‌ها هم هستند که با ازدحام جمعیت مواجه هستند و برخی مواقع با کمبود دارو مواجه می‌شوند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از فارس، بهرامی با اعلام این خبر که ۵۰ قلم داروی طب سنتی که توسط داروسازی هاتولید می شود در تعهد بیمه سلامت و تامین اجتماعی است. معمولا در تمامی استان ها پزشکان طب سنتی حضور داشته و پروانه فعالیت وزارت بهداشت دارند.اگرچه برخی داروهای دست‌ساز برای بیماران تجویز می‌شود که بحث جداگانه ای است. افرادی که بیمه تکمیلی دارند هم می توانند از آن استفاده کنند و در برخی مواقع نسخه بیمار به صورت رایگان پیچیده می‌شود.