×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۵۰ درصد بیماران بستری در آی‌سی‌یو فوت می‌کنند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: آمار فوتی ها چیزی نیست که ما پنهان کنیم چون حتی آرامستان‌ها هم این آمار را دارند و تعداد فوتی‌ها ثبت می‌شود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری روز چهارشنبه، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور بیان کرد: الان سه رنگ برای شرایط کشور داریم و ۱۶۰ شهرستان ما در وضعیت قرمز قرار دارند و فقط مشاغل گروه یک می‌توانند در آن فعالیت کنند.

وی در مورد موضوع طرح ترافیک کفت: با دکتر بندپی که حرف زدم گفتند جزییات طرح ترافیک را اعلام خواهیم کرد و تا الان طرح و پیشنهادی نبوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: مراکز بهداشتی درمانی خصوصی و دولتی در گروه شغل یک قرار دارند که باز هستند اما در مراکز درمانی فقط کارهای ضروری باید انجام شود و اگر جاهایی عمل های زیبایی انجام دهد باید در این مدت بسته شود.

وی در مورد میزان فوتی‌های کرونا گفت: بارها از ما شنیدید که آنچه طبق نظر سازمان جهانی بهداشت اعلام می‌کنیم، بر اساس پی سی ار مثبت است، در نظر داشته باشید مثبت بودن این تست کاملا قطعی است اما در منفی بودن آن امکان خطا وجود دارد.

لاری ادامه داد: آمار فوتی ها چیزی نیست که ما پنهان کنیم چون حتی آرامستان‌ها هم این آمار را دارند و تعداد فوتی‌ها ثبت می‌شود، اما آماری که من می‌دهم شاید بتواند ترند بیماری در کشور نشان دهد.

وی گفت: آمار واقعی در هر روز با روز قبل کاملا متفاوت است و این تعداد واقعا متغیر است، اینکه عده‌ای می‌گویند آمار فوتی سه الی چهار برابر است درست نیست ولی قطعا با درنظر گرفتن بیماران مشکوک به کرونا آمار بیشتر است.

لاری با اشاره به میزان فوتی آی‌سی یو افزود: کاری که کمیته‌ی مرگ و میر انجام می‌دهد فوتی بیمارستان‌ها را با هم مقایسه می‌کند، اما در بافت جمعیتی بعضی مناطق میزان افراد سن بالای آن بیشتر است و به نظر حدود همان ۵۰ درصد افراد بستری در آی‌سی‌یو فوت می‌کنند.

ادامه دارد…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.