×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۵ اکیپ بنیاد مسکن خراسان شمالی به مناطق زلزله زده اعزام  شدند

علی محمدی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نیروها با استقرار در مناطق زلزله زده ضمن ارزیابی مناطق میزان خسارت واحدهای مسکونی ، خدمات بازسازی  اعم از تشکیل پرونده ، صدور مجوز پروانه ساخت و سایر خدمات مورد نیاز را در محل ارایه می دهند.
وی اضافه کرد : پس از بررسی میدانی و ارزیابی از میزان خسارت های ناشی از زلزله با همکاری مردم کار آوار برداری ناشی از خرابی این حادثه برای شروع عملیات ساخت و ساز در این مناطق از سوی بنیاد مسکن با همکاری مردم در حال انجام است.
محمدی از زلزله زدگان شهرستان های مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در استان خراسان شمالی خواست تا بخشی از مصالح ساختمانی ناشی از ریزش آوار که می تواند مورد استفاده  انباری باشد را پیش از شروع عملیات آوار برداری جمع آوری کنند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد : همچنین مردم باید نسبت به ایمن سازی چاهها به خصوص فاضلاب های خانگی نیز پیش از شروع عملیات آوار برداری اقدام کنند تا آوار براری با سرعت بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به تاثیر مثبت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی استان خراسان شمالی اظهارداشت : ایمن سازی این واحدهای مسکونی موجب شد تا در سه زلزله سال های اخیر اکثر این واحدها ایمن باشند و کاهش آسیب به واحدهای مسکونی در زلزله اخیر نیز ناشی از مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستاییان در سنوات گذشته بود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی در مورد پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان گفت : پیگیری ها برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان شهرستان های سه گانه ( جاجرم، مانه و سملقان و گرمه) که براثر زلزله ۵.۵ ریشتری روز گذشته خسارت دیدند، در حال انجام است.
محمدی اظهارداشت : پس از ابلاغ میزان تسهیلات و چگونگی پرداخت و دریافت آن اطلاعات کافی در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد و قطعا نیز دولت در این ارتباط کمک هایی را به این خسارت دیدگان خواهند داشت.
وی اضافه کرد : علاوه بر آن خدمات مربوط به آواربرداری، صدور پروانه ساختمانی، نظارت و نقشه‌برداری‌ها برای بازسازی مناطق خسارت دیده از زلزله دیروز در سه شهرستان استان رایگان است.
زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و طبق آخرین گزارش در این زلزله به یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در بیش از ۴۷ روستا خسارت وارد شد.
همچنین براثر این زلزله افزون بر ۲۱۲ واحد مسکونی روستاییان نیز به طور ۱۰۰ درصد تخریب شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.