×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۱۱۳۰۰ واحد مسکونی در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری و مرکز کارآفرینی شهر جدید سهند در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی که به صورت همزمان با حضور در شهر جدید سهند انجام شد، با اشاره به پروژه‌های متعددی که در سفر به استان آذربایجان از جمله راه‌آهن بستان آباد_ خاوران افتتاح شد، اظهار کرد: این پروژه‌ها به ویژه در حوزه تکمیل کریدورهای حمل‌ونقلی دارای اثرات مهم اقتصادی برای آینده کشور است.

وی در ادامه به افتتاح پروژه‌های نهضت ملی مسکن و دشواری‌های روند ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: در این مسیر بزرگ مشکلات و چالش‌های زیادی از جمله تامین زمین، تامین منابع مالی برای ساخت، خدمات زیربنایی، عملیات ساخت و تسهیلات بانکی و..‌. وجود دارد.

۳۲ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن، ۴ برابر مسکن مهر

وی با بیان اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه برای ساخت مسکن و تامین خانه برای مردم دارد، افزود: در کل مساکن مهر در سال های گذشته ۸ هزار هکتار زمین تامین شد اما تا امروز بیش از ۳۲ هزار هکتار یعنی تقریبا ۴ برابر مسکن مهر زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین باید طرح هادی اصلاح شود تا احتکار زمین در روستاها نیز از بین برود.

برآورد رشد ۱۰۰ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده

بذرپاش بافت‌های فرسوده را از دیگر هدف‌گذاری‌ها برای تامین مسکن و یکی از بهترین روش‌ها در این بخش دانست و گفت: با بسته ۱۹ بندی ابلاغ شده در این حوزه، نوسازی بافت فرسوده و تامین مسکن در این بافت سرعت گرفت تا جایی که ۳۰۰ درصد رشد صدور پروانه در شهر تهران در دوماهه نخست امسال را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: با اقداماتی که در حال انجام است، رشد ۱۰۰ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده در همه شهرها برآورد شده است.

امسال ۴۰۰ هزار متقاضی زمین تحویل می گیرند

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به موضوع خودمالکی و تامین زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی و یک طبقه اشاره کرد و گفت: تأکید بر ساخت خانه‌های ویلایی زندگی ایرانی‌تر، اسلامی‌تر و سازگار با فرهنگ ملی برای هموطنان است.

وی افزود: امسال ۴۰۰ هزار متقاضی زمین برای ساخت خانه ویلایی تا پایان سال دریافت خواهند کرد.

ساخت شهرک در ۵۰ نقطه از کشور

بذرپاش محور بعدی را تکمیل مسکن های مهر دانست و افزود: تا پایان سال بیش از ۷۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کرده و تحویل مردم خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی سیاست دیگر در نهضت ملی مسکن را شهرک سازی دانست و گفت: ساخت شهرک در ۵۰ نقطه از کشور هدفگذاری شده و از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود در این فرایند مشارکت کنند.

طراحی ۲۷ شهر ساحلی در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس

وی ادامه داد: ۲۷ شهر ساحلی در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس طراحی شده تا همه استان‌های فاقد ساحل نیز با استان‌های ساحلی هم پیوندی داشته باشند و از اقتصاد دریا بهره‌مند شوند.

بذرپاش گفت: تولید یک میلیون مسکن در سال نیاز کشور است که با قوت برای تحقق این امر تلاش می کنیم و در حوزه کنترل بازار مسکن نیز اقداماتی انجام شده و در حال انجام است.

دستور ساخت مرکز درمانی در شهر سهند

وزیر راه و شهرسازی در ادامه دستور ساخت مرکز درمانی در شهر سهند را صادر کرد و گفت: با کمک صندوق ملی مسکن هم منابع برای احداث تامین شود و هم زمین مورد نیاز آمده سازی شود.

وی تاکید کرد: یکی از اصلی ترین نیازها در خدمات روبنایی شهرهای جدید مجموعه درمانی است.

۸ مدرسه در یک سال و نیم آینده در شهر جدید سهند احداث می‌شود

بذرپاش درباره افتتاح مرکز کارآفرینی در شهر جدید سهند گفت: مرکز کارآفرینی یکی از اقدامات مهم برای اشتغال جوانان و بانوان در شهرهای جدید است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ۸ مدرسه نیز ظرف مدت یک تا یک سال و نیم آینده در شهر جدید سهند احداث می‌شود تا مجموع تعداد مدارس این شهر به ۱۶ باب برسد.
جزئیات بهره‌برداری از واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف استان شامل ۲۴ پروژه گروه‌های ساخت چندخانواری در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای میانه، بستان‌آباد، اهر، مراغه، مرند، واحد مسکونی خودمالکی روستایی در سطح استان و واحد مسکونی خودمالکان شهری در سطح استان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.