×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در هفته گذشته رویدادها مهمی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین آنها می توان به”تامین مالی یک همتی پتروشیمی لاله از بستر بورس کالا”،”۲۰ دستگاه کامیون کشنده فوتون در بورس کالا معامله شد”،”عرضه آهن اسفنجی در قالب ۱۵ قرارداد بلندمدت در بورس کالا”،”پذیرش دو هتل برای فروش در بورس کالای ایران” اشاره کرد.

تامین مالی یک همتی پتروشیمی لاله از بستر بورس کالا

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر ،شرکت پتروشیمی لاله امروز ۱۵ اسفند به منظور تامین سرمایه در گردش برای تولید ۳۲ هزار و ۵۷۲ تن پلی اتیلن سبک گرید فیلم، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد به ارزش یک هزار میلیارد تومان در بورس کالا کرد که با استقبال خوب سرمایه گذاران این تامین مالی در همان ثانیه نخست با موفقیت انجام شد.

براساس اعلام مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندار پلی اتیلن سبک گرید فیلم متعلق به شرکت پتروشیمی لاله در نمادهای «علاله۱» و «علاله۲» به تعداد ۲ میلیون و ۶۸۳ هزار قرارداد و با قیمت ۳ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۳۰ ریال در هر قرارداد ۱۰ کیلوگرمی از طریق شرکت کارگزاری بانک تجارت انجام شد و به توجه به استقبال خوب سرمایه گذاران با موفقیت به پایان رسید.

۲۰ دستگاه کامیون کشنده فوتون در بورس کالا معامله شد

در روز ۱۵ اسفند ماه در تالار خودرو بورس کالا ۲۰ دستگاه کامیون کشنده فوتون H۵ متعلق به شرکت ایران خودرو دیزل برای تحویل اول اردیبهشت ۱۴۰۳ معامله شد.

در مقابل ۲۰ دستگاه عرضه، ۶۳ دستگاه تقاضا شکل گرفت و این خودرو در نهایت با رقابت ۵.۶۵ درصدی با قیمت پایانی ۴ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت پایه عرضه ۴ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان اعلام شده بود و به قیمت پایانی ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به اضافه ۸۰.۷ میلیون تومان هزینه های جانبی افزوده می شود.

زمان‌بندی عرضه ها در روزهای پایانی سال و نوروز ۱۴۰۳

مدیر عملیات عرضه بورس کالا در اطلاعیه‌ای، زمان‌بندی عرضه در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ و نوروز ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.

در اطلاعیه مدیر عملیات عرضه بورس کالا به شرکت‌های کارگزاری آمده است: آخرین روز عرضه همه محصولات در سال ۱۴۰۲، روز چهارشنبه ۲۳ اسفند است.

در ادامه اطلاعیه ابلاغی درباره زمان‌بندی عرضه‌ها در سال ۱۴۰۳ نیز آمده است: روز ۵ فروردین سال ۱۴۰۳ هیچ عرضه ای صورت نمی پذیرد و جزییات عرضه در هفته‌های منتهی به ۸ فروردین و ۱۵ فروردین به ترتیب زیر خواهد بود:

عرضه آهن اسفنجی در قالب ۱۵ قرارداد بلندمدت در بورس کالا

انعقاد قراردادهای بلندمدت میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان زنجیره فولاد با هدف رفع دغدغه های تولید و فروش و امکان برنامه ریزی تولیدکنندگان صنایع بالادست و پایین دست از ظرفیت های مهم بورس کالای ایران است؛ از این رو یکشنبه هفته آینده ۲۰ اسفند ماه ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تن آهن اسفنجی شرکت فولاد خوزستان در قالب ۱۵ قرارداد کشف پریمیوم روی تابلو می رود.

کشف پریمیوم قراردادی است که در بازار فیزیکی بورس کالای ایران معامله می‌شود و به موجب آن، طرفین متعهد می‌شوند که در زمان مشخصی در آینده (تحویل، حمل یا بارگیری) کالا را براساس قیمت نهایی (قیمت مبنا به علاوه مابه التفاوت توافق شده) معامله کنند. این قرارداد از ابزارهای کارآمد در جهت برنامه ریزی تولید به شمار می رود که یکشنبه هفته آینده در حوزه یک محصول معدنی در بورس کالا به کار گرفته می شود.

طبق اطلاعیه عرضه، یکشنبه هفته آینده ۲۰ اسفند ماه ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تن آهن اسفنجی شرکت فولاد خوزستان در قالب ۱۵ قرارداد کشف پریمیوم روی تابلو می رود.تاریخ معامله نهایی این قراردادها از ۷ فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا ۳۰ بهمن سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

پذیرش دو هتل برای فروش در بورس کالای ایران

مدیریت پذیرش بورس کالای ایران در دو اطلاعیه جداگانه از پذیرش هتل صدف و هتل مریم واقع در جزیره کیش متعلق به شرکت اس‌سی‌تی بانکرز کیش برای فروش در بورس کالای ایران خبر داد.

پذیرش این دو هتل پس از بررسی مدارک و مستندات در چهارصد و نهمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ در بازار فرعی بورس کالا مورد تصویب قرار گرفت.

هتل صدف به پلاک ثبتی ۱۴۳۴۹/۵۶۲۱ دارای کاربری تجاری بوده و مساحت عرصه ۱۴ هزار و ۸۷۷ مترمربع و مساحت اعیان ۶ هزار و ۴۳۵ مترمربع است.هتل مریم به پلاک ثبتی ۱۴۳۹۳/۵۶۲۱ دارای کاربری تجاری بوده و مساحت عرصه ۷ هزار و ۸۱ مترمربع و مساحت اعیان ۵ هزار و ۶۲۵ مترمربع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.