×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گلایه‌مندی مردم روستای ده‌زیار از نرخ آرد به معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور

به گزارش ایسنا انسیه خزعلی معاون امور خانواده و زنان رئیس جمهور صبح امروز ۲۱ مردادماه در سی‌ویکمین سفر استانی ریاست جمهوری و هیأت دولت، از کارگاه پخت نان خانگی در روستای ده‌زیار از توابع شهرستان کرمان بازدید کرد.
در این بازدید با توجه به اینکه اکثر زنان این روستا در زمینه پخت نان خانگی فعالیت دارند مشکل عمده عدم تخصیص سهمیه آرد و نرخ بالای آن بود زیرا این نرخ سبب افزایش قیمت نان و کاهش مشتری شده است.
گفتنی است روزانه بالغ بر ۵ هزار نان با استفاده از هیزم در تنورهای گلی پخت و در سطح استان توزیع می‌گردد. در این روستا ۲۸ گروه نانوا و بقیه زنان روستا به‌صورت انفرادی به پخت نان مشغول هستند.
بازار فروش؛ مشکل عمده زنان شاغل خانوک
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، از جمله برنامه‌های دیگر معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بازدید از کارگاه پته دوزی و کارگاه خیاطی شهر خانوک بود؛ شاغلین در این کارگاه‌ها نیز عمدتا سرپرست خانوار بوده و با مشکل بازار فروش مواجه بودند. این افراد تقاضای حذف واسطه‌ها در روند فروش و ایجاد تعاونی داشتند که معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد این مسئله به طور قطع پیگیری و حل خواهد شد.
همچنین این روستا از مشکل ایجاد آلودگی کارخانه فولاد نیز رنج می‌برد که مردم تقاضای چاره‌اندیشی برای این مسئله داشتند.
وی سپس از موکب گردان زنان نانوا بازدید کرد؛ این موکب به دستور مستقیم شهید حاج قاسم سلیمانی در مهرماه سال ۱۳۹۸ به عنوان موکب گردان زنان نانوا در ستاد بازسازی عتبات و عالیات به ثبت رسیده است. لقب چریک پیر را نیز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به خانم زهرا اسدی داد که اکنون بر قبر او حک شده است.

این گردان به فرماندهی مرحوم حاجیه زهرا اسدی معروف به کربلایی زهرا، مادر شهید محمد جواد زادخوش و مادر شهیدان مهدی و جابر مهدوی کار خود را از سال ۱۳۶۰ با همراهی ۹۰ نفر از بانوان شهر خانوک که عمده آنان اکنون خانواده شهداء و ایثارگران هستند با پخت نان برای رزمندگان آغاز نمودند و همچنان پس از هشت سال دفاع مقدس آتش تنور خود را گرم نگه داشته و در برهه های حساس کشور از جمله سیل، زلزله و… به یاری مردم شتافته و در مناسبت های ملی و مذهبی در اماکن مختلف کشور، همچنین پیاده‌روی اربعین (روزانه ۲۰۰۰ نان) نان گرم توزیع کرده‌اند.
با شیوع ویروس کرونا و لغو پیاده‌روی اربعین این بانوان به توزیع نان صلواتی در میان زوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم پرداخته‌اند. 
گفتنی است کبری زادخوش مادر شهیدان مهدوی هفت روز پیش در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.    
معاون امور خانواده و زنان رئیس جمهور  همچنین با حضور در گلزار شهدای خانوک به مقام والای این شهیدان و مادران شهید دفن شده در  این گلزار ادای احترام کرد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.