×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
گردشگران و ساکنان کیش شیوع ویروس انگلیسی را جدی بگیرند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره در خصوص موارد ابتلا به کرونا در این منطقه با بیان اینکه در ۱۲ روز نخست سال از مجموع ۵۴۵ تست کرونا (PCR) در جزیره ، ۸۷ نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند گفت: با وجود روند افزایشی میزان ابتلا به ویروس کرونا، درمان مبتلایان رضایت بوده است.

رئیس بیمارستان کیش مراجعه روزانه افراد مشکوک به کرونا را روزانه حدود ۱۰۰نفر اعلام کرد و افزود: پس از معاینه این افراد، بنا به تشخیص پزشک تست PCR گرفته می‌شود و در صورت لزوم، و بسته به نوع و شدت ابتلاء، بستری شده و یا روش های درمان بیماری آغاز می‌شود.

نادعلی نژاد، سیر بستری بیماران کرونا در اسفند ۹۹ را ۸درصد و در دهه ابتدایی فروردین ۱۷.۵درصد اعلام کرد و با بیان این مطلب که در روزهای آینده افزایش این رقم را تجربه خواهیم کرد گفت: پبر اساس پیش بینی ها تمهیدات لازم از جمله سخت‌تر شدن نظارت‌ها و محدودیت‌ها اعمال در نظر گرفته شده، تمامی افراد با کوچک‌ترین علائم، بدون ساده‌انگاری و ارتباط و سرایت به جامعه موظف به انجام تست کرونا هستند و باید به درمان و قرنطینه‌ی فوری بپردازند.

وی با اشاره به تشکیل ۴ کمیته نوروزی در اسفند ۹۹ در راستای ایجاد آمادگی در برابر نیازهای بهداشتی و درمانی، بیان داشت: طبق روال هرسال، کمیته‌های نوروزی پیش از عید تشکیل، و تدابیری چون آمادگی و کنترل آمبولانس‌ها، افزایش نیروها، استقرار آمبولانس در فرودگاه و آماده ‌باش کامل ضمن لغو مرخصی‌ کارکنان از بیستم اسفند ۹۹ تا بیست فروردین ۱۴۰۰، در دستور کار قرار گرفت.

رئیس بیمارستان کیش در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خدمات درمانی با هدف نظارت دقیق‌ و کامل‌تر، در این مدت تفکیک شدند و بر این اساس آمارهای روزانه نشان می‌دهد، از اواخر اسفند تاکنون، هر روز نزدیک به ۶۰۰ معاینه در قسمت‌های مختلف انجام شده که این تعداد در روزهای میانی این دهه، به ۸۰۰نفر هم رسیده بود و در مجموع ۸هزار و هشتاد نفر مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

مطفی نادعلی نژاد افزود: طی این دو هفته، بیش از۳ هزار و ۵۰۰خدمت سرپایی و سرم ‌تراپی نیز انجام شد، همچنین در مجموع ۱۶ هزار خدمت پاراکلینیک، فیزیوتراپی و داروخانه‌ای در مراکز بیمارستان و کلینیک امام علی، ارائه شده است.

وی به روند رو به آرامشی در زمینه بستری بیماران اشاره کرد و گفت:، آمار مصدومیت های ناشی از تصادفات۵۲ نفر و مسمومیت ها ۳ مورد بوده که به همه‌ی افراد خدمات لازم را ارائه کردیم. همچنین ۲۳۱ مورد اعزام آمبولانس نیز در این مدت صورت گرفته است که دو نفر از این افراد نیز برای دریافت خدمات تخصصی‌تر به تهران اعزام شدند.

رییس بیمارستان کیش در پایان با اشاره به استقرار ثابت گروهی از پزشکان تخصصی در کیش، از عمل‌های تخصصی جراحی موفق در کیش خبر داد و اظهار داشت: از نتایج عمل‌ها و ترکیب متخصص‌های مغز و اعصاب و ارتوپدی و جراحی‌های خاص این مرکز که در کشور مثال‌زدنی هست، رضایت بسیار خوبی حاصل شده است و برای برخی جراحی‌های خاص مانند ابدومینوپلاستی، از تهران میزبان بیماران هستیم و تمامی عمل‌های لاپاراسکوپیک، اکنون در این مرکز انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.