×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر امور خارجه اوکراین امروز در پیامی درخواست کرد: حتی یک دقیقه تأخیر نکنید؛ به اوکراین پدافند هوایی بدهید.

به گزارش کیوسک خبر، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز شنبه بار دیگر برای دریافت سامانه‌های دفاع هوایی دست نیاز به سوی کشورهای غربی دراز کرد.

در پیام توئیتری وزیر امور خارجه اوکراین در این خصوص آمده است: شنبه در اوکراین با بارانی از موشک‌های روسیه آغاز می‌شود که زیرساخت های مهم غیرنظامی را هدف قرار می‌ دهد! ما برخی از آن‌ ها را رهگیری کردیم، باقی به اهداف برخورد کرد.

«دیمیترو کولبا» اضافه کرد: پدافند هوایی جان‌ها را نجات می‌دهد. حتی یک دقیقه تأخیر نباید در پایتخت ها در خصوص تصمیم‌ گیری درباره (ارائه) سامانه‌ های پدافند هوایی به اوکراین وجود داشته باشد.

کولبا: حتی یک دقیقه تأخیر نکید؛ به اوکراین پدافند هوایی بدهید

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و بنا به درخواست دونباس برای رها کردن آنها از ستم رژیم کی یف، فرمان آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرد.

غرب در واکنش به این اقدام، تحریم‌های گسترده ای را علیه مسکو وضع کرد و همچنین کشورهای غربی کی‌ یف را با حجم وسیعی از تسلیحات و کمک غیرنظامی حمایت کرده و می‌ کنند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ شهریور «فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره» را اعلام کرد. وی در این باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم گیری‌ ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدیدهایی که با آنها روبرو هستیم اتخاذ شده‌ اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌ مان و حاکمیت و تمامیت ارضی آنها اتخاذ شده‌ اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌ اند تضمین شود. به همین علت حمایت از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام بسیج عمومی محدود در فدراسیون روسیه بسیار ضروری می‌ دانم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.