×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کوتاهی در اجرای قانون مقابله با آلودگی هوا پذیرفتنی نیست

رئیس جمهور در نشست شورای عالی محیط زیست تاکید کرد: کوتاهی در اجرای قانون مقابله با آلودگی هوا از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و آن‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

به گزارش کیوسک خبر، آقای رئیسی رئیس جمهور عصر چهارشنبه در نشست شورای عالی محیط زیست، اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی را ۴ سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست برشمرد و افزود: در همه اسناد بالادستی کشور تاکید شده که هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌زیست است، اما این به معنای آن نیست که به بهانه محافظت از محیط‌زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
دکتر رئیسی با بیان اینکه تخصیص اعتبار برای حفظ محیط‌زیست نه هزینه‌کرد بلکه یک سرمایه‌گذاری پرثمر و ضروری برای کشور است، از متولیان حفظ محیط‌زیست خواست، در اجرای اصول و قوانین محافظتی نهایت دقت را به عمل آورند تا هم از منابع و عرصه‌های طبیعی به بهترین شکل ممکن محافظت به عمل آید و هم معیشت و کسب و کار مردم با احتمال آسیب به محیط زیست مختل نشود.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت اقدام موثر برای مقابله با معظل گرد و غبار بر لزوم پیگیری و به نتیجه رساندن اقدامات و همکاری‌های منطقه‌ای برای حفظ از محیط‌زیست تاکید کرد.
اجرای کامل مقابله با آلودگی هوا از دیگر محور‌های صحبت رئیس جمهور جلسه امروز بود که ایت الله رئیسی تاکید کرد:کوتاهی در اجرای قانون از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست ودستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند. آیت الله رئیسی افزود:دستگاه‌ها اگر در اجرا هم به این نتیجه رسیدند که بخشی از قانون به هر دلیل قابل اجرا نیست، باید جمع‌بندی خود را به قانونگذار اعلام و موضوع را برای مردم نیز تشریح کنند.
آیت الله رئیسی با تاکید بر مقابله بدون ملاحظه با متعرضان به عرصه‌های طبیعی، از اعضای شورای عالی محیط زیست خواست حتی اگر بخشی از منابع و عرصه‌های طبیعی در اختیار یک سازمان یا دستگاه دولتی و عمومی قرار داده شده باشد، مسئولان باید قاطع برخورد کنند و این گونه تصور نشود که بخش‌های دولتی و عمومی اجازه سوءاستفاده از قدرت را دارند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوربا سخت و مهم توصیف کردن مسئولیت‌ها و وظایف محیط‌بانان بر حمایت از آنان در انجام دادن وظایفشان تاکید و مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست را مکلف کرد، ملاحظات زیست محیطی حال و اینده کشور را برای طرح در برنامه هفتم توسعه گرد اوری و تدوین کنند.
آیت‌الله رئیسی ضمن مهم دانستن استفاده از فناوری و دستاورد‌های دانش‌بنیان درحفاظت از محیط‌زیست، خطاب به مسئولان محیط زیست کشورگفت: بهتر است که اقدامات و سیاست‌های حفاظتی شما بر پایه تشویق باشد و آنجا که مشوق‌ها موثر واقع نشدند به سراغ اعمال مقررات و برخورد قانونی بروید.
رئیس جمهور انگیزه و دغدغه افراد و سازمان‌های مردم نهاد را برای حفظ محیط‌زیست ارزشمند دانست و بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و انگیزه‌های مردمی در مسیر حفظ محیط‌زیست تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.