×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در دیدار با حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه تحقق شعار اقتصادی امسال از مسیر ساخت‌وساز و تولید مسکن می‌گذرد؛ گفت: فعالیت بی‌وقفه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور، تولید، اشتغال و کاهش تورم در بخش مسکن را به همراه داشته است و موجب افزایش امید، تلاش و توسعه در گستره جغرافیایی ایران اسلامی شده است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ دکتر حسینی گفت: ما در بانک مسکن موضوع نهضت ملی مسکن را به عنوان یک کارویژه و اولویت اصلی به جهت اطاعت اوامر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در این خصوص، تحقق شعار دولت، حل مشکل و دغدغه اساسی مردم شریف ایران اسلامی و داشتن ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت و تاکیدات مکرر معظم له بر حل مشکل مردم در حوزه مسکن و اجاره‌بها، افزود: با توجه به انتخاب شعار قرآنی، گفتمانی را در بانک آغاز کرده و گسترش داده‌ایم که حمایت از نهضت تولید و ساخت و ساز مسکن، حجت و تکلیف الهی ماست.

مدیرعامل بانک مسکن، تلاش برای تداوم نهضت ملی مسکن و تامین مالی جهت افزایش تولید مسکن در کشور را جز ماموریت‌های اصلی بانک برشمرد و افزود: بر اساس مصوبات قانونی، نظام بانکی باید در مسیر تامین مالی ساخت مسکن بر اساس برنامه‌ریز‌ی‌ها و سیاستگذاری‌ها حرکت کند.

دکتر حسینی ادامه داد: مسیر تحقق شعار سال (رشد اقتصادی و کنترل تورم) نیز از مسیر ساخت و ساز و تولید مسکن می‌گذرد؛ بطوری‌که از ابتدای شروع طرح نهضت ملی مسکن، تمام کارگاه‌ها در سراسر کشور فعال شده و موجب ایجاد و افزایش تولید ملی و اشتغال شده‌اند. در واقع نهضت ملی مسکن این فرصت را فراهم کرده است تا با رویکرد رشد منطقه‌ای به رشد سراسری و عدالت اجتماعی برسیم.

وی متذکر شد: کنترل تورم به عنوان بخش دوم شعار اقتصادی امسال نیز از محل عرضه مسکن و با اجرای طرح نهضت ملی مسکن محقق می‌شود. چون به طور متوسط، حدود ۳۰ درصد محاسبه نرخ تورم مربوط به تغییرات نرخ و اجاره‌بهای مسکن است.

دکتر حسینی با ارائه گزارشی از میزان تسهیلات‌دهی بانک مسکن در طرح نهضت ملی گفت: عقد قرارداد ۳۴۰ هزار واحد نهضت ملی به مبلغی حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در دو سال اخیر توسط بانک مسکن انجام شده و تاکنون نیز قریب به ۸۲ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانک پرداخت شده است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه‌های ساخت‌وساز مجموعه بانک مسکن در ایام دهه مبارک فجر ادامه داد: شهر خلیج فارس در منطقه استراتژیک تنگه هرمز در ایام دهه فجر کلنگ‌زنی شده که قرار است توسط شرکت‌های تابعه بانک مسکن ساخته شود. پرواضح است که بانک مسکن با ساخت این شهر از راهبرد تسهیلات‌دهی به سمت شهرسازی و تمدن‌سازی حرکت کرده است.

مدیرعامل بانک مسکن یادآور شد: بانک مسکن از پروژه‌های ساخت‌وساز با رویکرد انبوه‌سازی و صنعتی سازی و پروژه‌هایی با رعایت اصول معماری اصیل ایرانی- اسلامی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت ویژه و از طریق اعطای تسهیلات بیشتر حمایت می‌کند.

قدردانی از بانک مسکن به دلیل حمایت از انبوه سازی و معماری ایرانی – اسلامی

حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز در این دیدار با اشاره به تقاضای انباشت شده مسکن در سنوات گذشته، گفت: امیدواریم مسیری که بانک برای حل موضوع مسکن ترسیم کرده است و در آن راهبرد و سیاست با یکدیگر دیده می‌شود، به خوبی ادامه یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبری ادامه داد: بسیار شوق برانگیز است که در این مقطع حساس، مدیری با تأسی به قرآن مجید، مبنای حرکت و تلاش خود را شعاری قرآنی قرار داده است. همچنین در اجرای ماموریت خود علاوه بر تامین مسکن برای اقشار ضعیف جامعه با رویکرد انبوه‌سازی و توجه جدی به معماری ایرانی ـ اسلامی، تمدن‌سازی را به عنوان چشم‌اندازی والاتر دنبال می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اعلام اینکه به واسطه ارتباط با بدنه اجتماعی جامعه، شاهد مراجعات زیاد مردم در مساله مسکن و موضوع اجاره‌بها هستیم؛ گفت: در خطبه‌های نماز جمعه بارها مساله مسکن را مطرح کرده‌ام. معتقدم اگر نتوانیم در این فقره توفیق داشته باشیم، زحمات صورت پذیرفته در سایر حوزه‌ها نیز دیده نخواهد شد.

وی تاکید کرد: اینکه بانک مسکن با تأسی به آیات الهی، علاوه بر هدف‌گذاری در تسهیلات دهی، توجه ویژه ای به پیوست فرهنگی و نوع معماری ایرانی و اسلامی دارد و به انبوه‌سازانی که این مهم را رعایت کنند، تسهیلات بیشتری اعطا می کند؛ شایسته قدردانی بسیاری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.