×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در سال‌های اخیر کسب و کارهای برخط رشد قابل توجهی را شاهد بوده‌اند و نیاز است تا صاحبان این کسب و کارها و صنعت بیمه بیش از پیش با یکدیگر آشنا شوند زیرا این کسب و کارها بازار جدیدی برای صنعت بیمه خواهد بود و از سوی دیگر پشتیبانی از کسب و کارهای خرد بر بستر اینترنت در رشد اقتصادی کشور تاثیرگذار است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، در سال‌های اخیر به واسطه رشد فضای مجازی و خدمات برخط بر بستر اینترنت، شیوه کسب و کار و فعالیت‌های صنفی از شکل و شمایل سنتی خود خارج شده و در قالب نوینی کسب و کارهای صنفی به حیات خود ادامه می‌دهند و این موضوع با استقبال مشتریان و مخاطبان نیز همراه بوده که شاید دلیل این امر حفظ زمان و سرمایه مشتریان است.

با رشد فعالیت بر بستر اینترنت، فضای کار برای بسیاری از افراد ایجاد شده و دیگر به دور از نیازمندی به فضای کار فیزیکی در رشد اقتصادی خود و خانواده تلاش می‌کنند، این گفته به معنای آن است که هر فردی امکان آن را دارد در محیط خانه، فضای کار اشتراکی و اتاقی کوچک به تولید محصول و ارائه خدماتی همچون آموزش بپردازد و کسب درآمد داشته باشد، درآمدی که با توجه به قوانین صنفی جدید با دریافت تائیدیه‌های لازم و کافی در چارچوب قوانین اقتصادی کشور همچون پرداخت مالیات، میسر شده است.

اما نکته مهم در این شرایط آن است که بسیاری از کسب و کارهای صنفی و خانگی که بر بستر اینترنت در حال فعالیت هستند، آنقدر که به مسائل توسعه کسب و کار، کسب درآمد و قوانین توجه دارند، به مسائلی همچون بیمه به خصوص بیمه مسئولیت، بیمه حوادث و … توجه ندارند که بررسی‌ها نشان از آن دارد بسیاری از افراد اطلاعی نسبت به بیمه‌نامه‌های مرتبط با کسب و کار خود ندارند و در کنار آن آنچنان حوادث را به خود نزدیک نمی‌بینند و عموما معتقدند اتفاق برای دیگری رخ می‌دهد.

از بیمه‌نامه‌هایی که به نظر می‌رسد برای کسب و کارهای برخط و کسب و کارهای خانگی مناسب است می‌توان به بیمه مسئولیت در قبال همکاران، تجهیزات الکترونیکی همچون موبایل، کامپیوتر و دوربین و بیمه حوادث اشاره کرد.

حال جای سوال است که چرا از بیمه تجهیزات الکترونیکی یاد شده است، در این باره باید گفت، حجم قابل توجهی از فعالیت کسب و کارهای اینترنتی به معرفی محصول و خدمات در فضای مجازی است که امروزه افراد با یک موبایل یا دوربین، میکروفون‌های خانگی و کامپیوتر شخصی به تولید محتوا می‌پردازند و از این طریق به جذب مشتری و افزایش فروش توجه ویژه‌ای دارند که اگر این تجهیزات بیمه نباشد، با نوسان نرخ تورم در اقتصاد ایران، جبران خسارت مالی این دستگاه‌ها آنچنان آسان نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیکی با مرکز ارتباط بیمه رازی به شماره ۸۲۸۷ تماس یا به شعب بیمه رازی در سراسر کشور مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.