×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کتاب “طبقه‌بندی نامتوازن با پایتون؛ انتخاب معیار مناسب، توازن کلاس‌های چوله و به کارگیری یادگیری حساس به هزینه” نوشته جیسون براون لی در سال ۲۰۲۱ و ترجمه دکتر فربد خانی‌زاده، دکتر فرزان خامسیان و دکتر مریم اثنی‌عشری از اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه، توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، کتاب “طبقه‌بندی نامتوازن با پایتون؛ انتخاب معیار مناسب، توازن کلاس‌های چوله و به کارگیری یادگیری حساس به هزینه” در سی فصل‌ و هشت بخش شامل «مقدمه»، «مبانی»، «ارزیابی مدل»، «نمونه‌گیری داده‌ها»، «حساس به هزینه»، «الگوریتم‌های پیشرفته»، «پروژه‌ها» و «ضمیمه» تنظیم شده است.
روش‌های طبقه‌بندی بر اساس برچسب زدن کلاس‌ها در یک نمونه از پرکاربردترین روش‌های یادگیری ماشین است ولی در این مدل‌ها، داده‌ها باید متوازن باشند. اما در بسیاری از نمونه‌ها، کلاس‌ها نامتوازن هستند. این امر باعث می‌شود معیارهای مورد استفاده برای ارزیابی این مدل‌ها مانند صحت طبقه‌بندی به نحو خطرناکی گمراه‌کننده شوند. خوشبختانه شاخۀ کوچک اما به سرعت در حال رشدی از یادگیری ماشین به پژوهش درباره مسئله طبقه‌بندی نامتوازن اختصاص یافته است. این شاخه شامل مواردی همچون اصلاح الگوریتم‌های موجود برای کارآمدتر کردن آن‌ها در طبقه‌بندی نامتوازن انتخاب دقیق معیارهای عملکردی روش‌های کاملا جدید آماده‌سازی داده و الگوریتمهای مدل‌سازی است.
این کتاب با دقت زیاد طراحی شده است تا ابزارها و روش‌های طبقه‌بندی نامتوازن را به خوانندگان معرفی و به آن‌ها در استفاده از این ابزارها و روش‌ها در طرحها کمک نماید.
کتاب حاضر بر پایۀ آن دسته از روش‌‌های اصلی طبقه‌بندی نامتوازن که امکان استفاده از آن‌ها در مسائل واقعی وجود دارد تدوین شده است. در طبقه‌بندی نامتوازن، مطالب زیادی برای یادگیری وجود دارد. از مبانی نظری گرفته تا مفاهیم انتزاعی و  APIها. هدف نگارنده این است که خواننده با بررسی مثال‌های تمرینیِ هدفمند، مبانی مورد نیاز را فرا  گیرد.
فصل‌های کتاب با تمرکز بر شیوه به دست آوردن بهترین نتایج با روش‌های طبقه‌بندی نامتوازن طراحی شده و ابزار لازم را برای فراهم کردن امکان فهم سریع و همچنین آشنایی با شیوۀ استفاده عملی از هر تکنیک در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در کتاب، ترکیبی از درس‌های آموزشی و پروژه‌های عملی ارائه شده است تا خواننده ضمن یادگیری روش‌ها، با مطالعه مثال‌ها از آن‌ها در عمل استفاده کند.
در هر بخش و برای هر فصل موجود در آن نیز هدف خاصی برای یادگیری تعریف شده است. این ساختار با این هدف طراحی شده است تا خواننده فقط بر مطالبی که برای کسب نتیجه مطلوب باید فرا بگیرد متمرکز بماند و گرفتار مفاهیم پیچیده ریاضیاتی یا عوامل پرشمار حواس پرتی نشود.
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب « طبقه‌بندی نامتوازن با پایتون »، می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک ۴۳ مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۰۶۶۰۶۳ داخلی ۶۶۶ تماس حاصل فرمایند.
خرید اینترنتی این کتاب نیز از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.