×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق از سوی تعزیرات/ رییس دادگستری هرمزگان خواستار توجه ویژه مدیران ارشد به سازمان اموال تملیکی شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان که طی روزهای جاری عازم استان هرمزگان شد، ضمن دیدار با کارکنان مدیریت اموال تملیکی این استان و بازدید از انبارها و پایانه‌های کانتینری، ظهر روز گذشته با حضور در اداره کل تعزیرات و اداره کل دادگستری به ترتیب با حسین ایزدی مدیرکل تعزیرات حکومتی و مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری این استان دیدار و گفتگو کرد.

ایزدی در این دیدار که با حضور روسای شعب تعزیرات استان هرمزگان انجام شد ضمن بیان مسایل و راهکارهای مربوط به تسریع در روند رسیدگی پرونده های مربوط به اموال تملیکی ، اقدام به ارایه عملکرد ۹ماهه کرد و گفت: تعزیرات استان هرمزگان طی این مدت رشد ۴۳ درصدی را در حوزه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق به ثبت رسانده و همچنین میزان پرونده‌های باقی‌مانده طی دوره مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته که نشان از عملکرد مطلوب در روند رسیدگی به پرونده‌ها دارد.

مدیرکل تعزیرات استان هرمزگان در این دیدار عنوان کرد: مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در سال ۹۹ حدود ۳۲ روز بوده که این میزان طی ۹ماهه نخست سالجاری به یک دوم زمان یعنی حدود ١۶ روز رسیده است.

در ادامه مدیرعامل سازمان اموال تملیکی ضمن تشکر و قدردانی از هم‌افزایی و همکاری تعزیرات استان هرمزگان با اموال تملیکی، این استان را خط مقدم مبارزه با قاچاق دانست و تصریح کرد: تعزیرات نقش قابل توجه و بسیار موثری در عملکرد صحیح و بموقع سازمان اموال تملیکی دارد که نمی‌توان آن را انکار نمود.

دکتر اجتهادی در دومین دیدار ظهر روز گذشته که با رییس دادگستری استان هرمزگان داشت،
با اشاره به عمده مشکلات مربوط به اموال تملیکی اظهار کرد: یکی از مسایل مهمی که به زودی باید مرتفع گردد موضوع ماینرهای موجود در انبارهای اموال تملیکی سراسر کشور بوده که به کمک دادستانی و دیگر مقامات استانی باید بتوانیم این قبیل کالاها را به سرعت تعیین تکلیف نماییم.

در ادامه رئیس دادگستری استان هرمزگان با استقبال از مرتفع‌سازی این موضوع، قول مساعد داد که اقدامات و همکاری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد و عنوان کرد: سازمان اموال تملیکی نیازمند توجه ویژه است و میبایست با همکاری یکدیگر نسبت به رفع موانع پیش‌رو در فرایند تعیین تکلیف کالاهای تحت اختیار این سازمان گام برداریم.

رییس دادگستری استان هرمزگان با تاکید بر اینکه مدیران ارشد باید نگاه متفاوت و ویژه‌ای به اموال تملیکی داشته باشند، افزود: سازمان اموال تملیکی، به عنوان حلقه اخر و تکمیل‌کننده دستگاه‌های مرتبط با پرونده های قاچاق و متروکه است و به همین جهت باید به اصلاح ساختار آن در کنار تقویت ساختار فعلی کمک کرد و می بایست با تشکیل یک کمیته فراسازمانی ضمن جلوگیری از اتلاف سرمایه دولت در بخش خصوصی هزینه‌ها نیز کاهش یابد.

از سوی دیگر مدیرعامل سازمان اموال تملیکی ضمن ابراز خشنودی، حمایت‌های دادگستری استان هرمزگان از اموال تملیکی را مایه دلگرمی دانست و عنوان کرد: هم‌افزایی تعزیرات و اموال تملیکی موجب پیشرفت کار نظام و دولت می‌شود.

وی با تاکید بر برگزاری مزایده‌ و حراج های منطقه ای فوق‌العاده عمومی در این استان گفت: امیدواریم با کمک وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.