×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی/ اهدای خون منافاتی با روزه‌داری ندارد

کیوسک خبر ـ در اطلاعیه سازمان انتقال خون خراسان رضوی آمده است: «در حال حاضر ذخایر خونی در خراسان رضوی به شدت رو به کاهش است و از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) درخواست می شود تا با حضور در پایگاه‌ها و اهداء خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

مراجعه مردم به پایگاه‌ها به‌دلیل روزه‌داری و گرمای هوا کاهش یافته است که با ادامه این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد .

پایگاه‌های اهدای خون هر شب پس از افطار از ساعت ۲۱ الی ۱ بامداد پذیرای داوطلبان است.

در ماه مبارک رمضان، اهدای خون با رعایت توصیه‌های لازم منافاتی با روزه‌داری ندارد. داوطلبان بعد از بررسی پزشکی و اطمینان از احراز شرایط مربوط می‌توانند خون اهدا نمایند، سپس با مصرف بیشتر مایعات حجم خون اهدایی سریعتر جایگزین خواهد شد . توصیه بر این است که در ایام روزه‌داری داوطلبان ساعتی پس از صرف افطاری مغذی به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه نمایند.

داوطلبان پس از اهدای خون استراحت کافی داشته باشند و تا زمان سحر از مایعات بیشتری استفاده نموده و از فعالیت سنگین خودداری نمایند و تا چند روز پس از اهدای خون نیز از فعالیت‌های شدید بدنی و حضور طولانی در برابر آفتاب مستقیم پرهیز کنند» .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.