×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
چالش بزرگ بنزما

به گزارش کیوسک خبر به نقل از آس، چالش بزرگ کریم بنزما کسب جایزه پیچیچی (بهترین گلزن لالیگا) است. مهاجم رئال مادرید زمانی که پیراهن لیون را بر تن می کرد در فصل ۰۸-۲۰۰۷ توانست ۲۰ گل در ۳۶ بازی به ثمر برساند و آقای گل لیگ یک فرانسه شود. با این حال از زمان حضورش در رئال مادرید نتوانسته است به این عنوان دست یابد. یکی از دلایل اصلی این ناکامی حضور کریستیانو رونالدو در تیم مادریدی بود. ستاره پرتغالی در فصل های ۱۱-۲۰۱۲، ۱۴-۲۰۱۳ و ۱۵-۲۰۱۴ توانست پیچیچی را کسب کند. 
بنزما تاکنون در این فصل ۱۷ گل به ثمر رسانده است. لیونل مسی با ۲۳ گل و لوییس سوارس با ۱۹ گل جلوتر از او هستند. ۱۰ بازی تا پایان فصل باقی مانده است.  مهاجم فرانسوی در دو سال گذشته ۲۴ و ۲۵ گل به ثمر رساند. او در هفته های پایانی فصل ۱۹-۲۰۱۸ توانست هشت گل به ثمر برساند. سال گذشته هفت بار گلزنی کرد و فصلی بود که به آقای گلی نزدیک شد. در نهایت لیونل مسی با ۲۵ گل پیچیچی را به دست آورد و بنزما ۲۱ گل به ثمر رساند. 
با این حال دلایلی وجود دارد که می توان به کسب جایزه پیچیچی مهاجم فرانسوی خوشبین بود. بنزما در دیدار هفته گذشته رئال مادرید مقابل سلتاویگو دبل کرد تا به بهترین آمار گلزنی اش در بازی های پیاپی برسد. او در شش بازی اخیرش گلزنی کرده است (لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا). هشت گل از ۳۲ گلش در این مدت به ثمر رسید (۳۴.۷۸ درصد گل هایش). مهاجم رئال مادرید برابر ختافه، والنسیا، اتلتیکومادرید، الچه و سلتاویگو گلزنی کرد (در دو بازی آخر دبل کرد). گل هایش برابر ویگو موجب شد به رکورد سانتیانا (چهارمین گلزن برتر رئال مادرید در لالیگا) برسد. دیگر گل این بازیکن برابر آتالانتا در لیگ قهرمانان به ثمر رسید. 
شنبه هفته آینده بنزما یک چالش جدید پیش رو دارد که آن گلزنی مقابل ایبار است. او می تواند به رکورد گلزنی در شش بازی پیاپی لالیگا دست یابد. بارها در پنج بازی پیاپی موفق به این کار شده است اما تنها یک بار در شش دیدار متوالی این کار را انجام داد. این اتفاق در فصل ۱۶-۲۰۱۵ رخ داد که برابر تیم های والنسیا، دپورتیوو لاکرونیا (دو گل)، اسپورتینگ خیخون (دو گل)، رئال بتیس، اسپانیول و گرانادا گلزنی کرد. 
انتهای پیام 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.