×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پیوند دخانیات با شرکت های دانش بنیان و تلاش برای کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور

محمد شیخان از پیوند شرکت دخانیات ایران با شرکت های دانش بنیان و تلاش برای کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور خبر داد و گفت: امیدوارم که ارتباط دخانیات با شرکت های دانش بنیان نتایج خوبی برای تجاری سازی محصولات و کسب بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، محمد شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران به همراه رئیس هیئت مدیره و جمعی از معاونین و مدیران شرکت از «ایستگاه نوآوری شریف» بازدید کرد.

وی در جمع مدیران این ایستگاه با تاکید بر پیوند شرکت دخانیات ایران با شرکت های دانش بنیان گفت: امیدواریم ارتباط شرکت دخانیات با مجموعه های دانش بنیان منشا تحول شود. این تحول باید متناسب با ظرفیت های شرکت دخانیات و ماموریت های آن باشد تا آثار و نتایج آن در بازارهای داخلی و بازارهای منطقه ای و جهانی و همچنین در نوع محصول و ارائه محصول مشهود باشد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه ارتباط و اتصال یک مجموعه با فضای دانش و دانشگاه به سرعت موفقیت و صعود به قله های آن می افزاید، تصریح کرد: با همین هدف در پی برقراری این اتصال شرکت دخانیات با مجموعه های دانش بنیان و دانشگاهها هستیم.

شیخان اضافه کرد: الگوی موفق ایستگاه نوآوری شریف و حضور جوانان نخبه در این مجموعه باعث شده تا ما به دنبال پیوند شرکت دخانیات با این مجموعه باشیم.

وی تصریح کرد: اگر در یک مجموعه دانشمندان جوانی نباشند، آن مجموعه دچار خمودگی، سستی و در ساختارهای سنتی خود دچار سردرگمی شده و در نهایت به سمت اضمحلال، شکست و فروپاشی می رود.

شیخان با بیان اینکه ما نباید اجازه دهیم شرکت دخانیات ایران با قدمت صد ساله به این سرنوشت دچار شود، افزود: ما در یک فرصت تاریخی برای شرکت دخانیات قرار داریم. باید نهایت استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم. چرا که هم در سال دانش بنیان قرار داریم و از طرف دیگر شرکت دخانیات از سال گذشته تصمیم گرفت وارد این عرصه شود در این حوزه پیشگام بوده است.

وی با تقدیر و تشکر از اعضای هیئت مدیره شرکت دخانیات از جمله دکتر رضوی رئیس هیئت مدیره بخاطر حمایت های لازم برای حرکت دخانیات به سمت شرکت های دانش بنیان افزود: امیدوارم که ارتباط دخانیات با شرکت های دانش بنیان نتایج خوبی برای تجاری سازی محصولات و کسب بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد.

شیخان با بیان اینکه باید ساختار لخت سنتی را تغییر دهیم، گفت: اگر دخانیات خودش را در ساختار سنتی خود، محدود کند، شاید خیلی خروجی نداشته باشد. ما باید به سمتی برویم که ضمن حفظ اصالت برای دخانیات، سرعت عمل خود را در این پیوند افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران افزود: باید با استفاده از دانش روز و تولید بیشتر و بهتر، مانع واردات محصولات دخانی شویم و به تبع آن جلوی خروج ارز از کشور را بگیریم.

شیخان گفت: همچنین شرکت های دانش بنیان می توانند در تامین مواد اولیه به ما کمک کنند و وابستگی ما به خارج را کاهش دهند.

وی ارتباط و پیوند مراکز تحقیقاتی شرکت دخانیات با شرکت های دانش بنیان را مهم دانست و افزود: رویکردهای فعالیت دانش بنیانی در مراکر تحقیقاتی دخانیات باید شکل بگیرد و با این اتفاقات سرعت عمل ما بیشتر می شود.

پیش از سخنان شیخان، دکتر سید ابولحسن رضوی رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران تاکید کرد: مدیران شرکت دخانیات به این باور رسیده اند با توجه به تحولات در حوزه آی تی و فناوری و شرکت های دانش بنیان، باید در این عرصه ورود کرده و پیشگام بود.

وی گفت: باید از شرکت هایی که در این حوزه تجربه دارند جهت پیشبرد اهداف شرکت دخانیات استفاده کرده تا سرمایه، دانش و فناوری خود را افزایش دهیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران اضافه کرد: تحقیقاتی که در حوزه دخانیات و محصولاتی که مرتبط با این حوزه انجام می گیرد، باید تلفیقی از فناوری و علم روز به سمت تجاری سازی محصولات بوده تا گامهای موثری را برداریم.

حسین شادمانی مدیرعامل «ایستگاه نوآوری شریف» نیز ضمن استقبال از ارتباط شرکت دخانیات با شرکت های دانش بنیان، آمادگی خود را برای کمک به این مجموعه اعلام کرد و گفت: ارتباط شرکت دخانیات با شرکت های دانش بنیان می تواند در افزایش سهم بازار، فروش محصولات و افزایش تولید موثر باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.