×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
پوتین به قزاقستان می‌رود

پوتین و رهبران کشورهای آسیایی در نشست اجلاس سران کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا شرکت می کنند.

به گزارش کیوسک خبر، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه سفر کاری خود به آستانه، پایتخت قزاقستان را آغاز می‌کند. وی در روزهای آینده همزمان در سه اجلاس چند ملیتی و همچنین در سلسله نشست‌های دوجانبه در آستانه شرکت خواهد کرد.

روز پنجشنبه، پایتخت قزاقستان میزبان اجلاس سران کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (CICA) است. این انجمن شامل کشورهایی است که حدود ۹۰ درصد از خاک آسیا را دارند و تقریباً نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر انجمن شامل ۲۷ کشور است. قرار است در این مراسم علاوه بر رؤسای جمهور روسیه و قزاقستان، سران جمهوری آذربایجان، عراق، ایران، قطر، قرقیزستان، فلسطین، تاجیکستان، ترکیه و ازبکستان شرکت کنند. ویتنام و چین نیز در سطح معاونان رئیس جمهور حضور خواهند داشت. در مجموع قرار است حدود ۵۰ هیئت در این مراسم شرکت کنند.

یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت، پوتین در نشست آتی CICA موضوعات همکاری اقتصادی در آسیا از جمله بازسازی زنجیره کالاهای ضروری را مطرح خواهد کرد. رهبر روسیه و همتایانش همچنین درباره حفظ صلح و ثبات در این قاره با تاکید بر تشکیل یک سیستم امنیت برابر، مشترک بر اساس اصول شناخته شده جهانی حقوق بین الملل گفتگو خواهند کرد. این دستور کار همچنین شامل همکاری‌های بشردوستانه است.

به ابتکار روسیه، انتظار می‌رود که رهبران بیانیه‌ای را در مورد تضمین امنیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات امضا کنند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از تاس، پوتین در نشست‌های قبلی CICAبارها خاطرنشان کرده بود که این مجمع کمک بزرگی به توسعه همکاری‌ها در سراسر آسیایی می‌کند. وی خاطرنشان کرد: «روسیه بر افزایش تلاش‌های مشترک به نفع تشکیل یک نظام امنیتی در آسیا بر اساس اصول شناخته شده جهانی حقوق بین‌الملل تاکید دارد. » به گفته پوتین این اصول شامل موضوعاتی از جمله اعتماد متقابل، حسن همجواری، احترام به حاکمیت و عدم مداخله در امور داخلی دیگران است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.