×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بانک پاسارگاد در رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان در سال ۲۰۲۳ که توسط نشریه بنکر و به‌صورت سالیانه اعلام می‌شود، علاوه بر صعود ۱۱۵‌پله‌ای نسبت به سال قبل و کسب جایگاه بی‌سابقه ۲۰۵، رتبه اول خاورمیانه و دوم جهان در معیار بازده سرمایه (ROC) ، رتبه اول خاورمیانه و ۱۵ جهان در معیار بازده دارایی (ROA)و رتبه ۱۷ خاورمیانه بر اساس معیار سرمایه لایه یک را کسب کرد.

به‌گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، نشریه بنکر در ماه جولای هر سال، نسبت به انتشار رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان اقدام می‌کند. این نشریه در سال جاری نیز با توجه به گزارش‌های مالی سال۱۴۰۰، نتیجه این رتبه‌بندی را بر اساس معیار سرمایه لایه یک (Tier-1 Capital) اعلام کرده است.
بانک پاسارگاد که تنها نماینده کشورمان در رتبه بندی سال ۲۰۲۳ بود، با صعود ۱۱۵‌پله‌ای نسبت به سال قبل، جایگاه بی‌سابقه ۲۰۵ را کسب کرد. رشد چشمگیر ۱۱۵‌پله‌ای بانک پاسارگاد، نام آن را در صدر فهرست بالاترین رشد سرمایه لایه یک(Highest Mover Bank) در سطح خاورمیانه قرار داد تا افتخاری دیگر را برای کشور عزیزمان به ارمغان بیاورد.
بر اساس نتایج این رتبه‌بندی، بانک پاسارگاد در میان بانک‌های خاورمیانه جایگاه ۱۷ام را کسب کرد. مقایسه اطلاعات بانک پاسارگاد با بانک اول خاورمیانه (Saudi National Bank) بیانگر این مطلب است که رقم سرمایه لایه یک بانک مزبور تقریبا ۴ برابر سرمایه لایه یک و مجموع دارایی‌های آن ۳ برابر دارایی‌های بانک پاسارگاد است. با این حال بازده سرمایه بانک پاسارگاد ۳ برابر بازده سرمایه آن بانک بوده که بیانگر نسبت‌های مناسب سودآوری بانک پاسارگاد در صنعت بانکداری، مدیریت موفق دارایی‌ها و نیز تبدیل سرمایه به سود است.
در ادامه موفقیت‌های کسب شده، بانک پاسارگاد با کسب بازده ۴۴٫۲۲درصدی بر اساس معیار نرخ بازده سرمایه(ROC)، رتبه اول خاورمیانه و رتبه ۲ جهانی و از نظر معیار نرخ بازده دارایی‌ها (ROA) با بازده ۳٫۷۱درصدی رتبه اول خاورمیانه و ۱۵ جهان را نیز کسب کرد.
گفتنی است در رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان که توسط نشریه بنکر صورت می‌پذیرد، بانک‌ها بر اساس شاخص‌های مالی کلیدی در بخش ترازنامه و صورت سود‌وزیان، سایر شاخص‌های مرتبط با تعداد مشتریان در بخش بانکداری خرد و شرکتی، کانال‌های پرداخت و تعداد کارکنان مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته و نتیجه دقیقی از وضعیت آن‌ها ارائه می‌گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.