×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پرداخت حقوق کارکنان دستگاه‌ها بشرط بارگذاری در پاکنا

به گزارش کیوسک خبر ، عبدالله میرزایی افزود: با هدف اجرای تکالیف قانون بودجه در شفاف سازی پرداخت حقوق کارکنان، از این ماه، حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌هایی که نسبت به ورود اطلاعات مربوطه در سامانه حقوق و مزایای کارمند ایران اقدام نکرده باشد، واریز انجام نخواهد شد.
رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام پرداخت‌های سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و الزام تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور دستگاه‌های اجرایی مکلف بودند از خرداد ماه سال جاری، تمام پرداخت‌های مستمر و غیر مستمر به کارکنان خود را از محل اعتبارات هزینه‌ای یا منابع عمومی و اختصاصی، صرفا پس از ثبت اطلاعات آنان در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) و سامانه ثبت حقوق و مزایا پرداخت کنند.
میرزایی گفت: دولت قبل به این موضوع به صورت جدی نپرداخت و اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی به صورت کامل و دقیق در سامانه بارگزاری نشد، اما از ابتدای استقرار دولت جدید و با تاکید رئیس جمهور، این موضوع مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی ملزم به ثبت کامل اطلاعات مورد اشاره از شهریور ماه سال جاری شده اند.
رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام پرداخت‌های سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: این موضوع از سوی رئیس جمهور در جلسات هیئت دولت پیگیری و به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد از ابتدای آذر، تایید پرداخت حقوق صرفا پس از درج کامل اطلاعات انجام خواهد شد.
میرزایی با اشاره به هماهنگی سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور در این موضوع گفت: آن دسته از دستگاه‌هایی که تاکنون اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان دستگاه متبوع را در سامانه ثبت حقوق و مزایا وارد یا تکمیل نکرده‌اند، متعهد می‌شوند ظرف مدت دو هفته نسبت به ثبت حقوق و مزایای خود در سامانه اقدام کنند و این موضوع منوط به امضای تفاهم و تعهد با بالاترین مقام اجرایی دستگاه است.
وی با بیان اینکه اطلاعات ما حاکی از این است که وزرا و روسای سازمان‌های مستقل زیر نظر رییس جمهور دستور اجرای این موضوع را داده و پیگیر هستند افزود: متاسفانه در سطح مدیران میانی، برخی کوتاهی‌ها رخ داده و وارد نکردن اطلاعات به دلیل بی توجهی به مصوبات هیئت دولت و بخشنامه‌ها و پیگیری‌های سازمان اداری و استخدامی کشور است که منجر به تاخیر در پرداخت حقوق دستگاه مورد نظر خواهد شد.
رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام پرداخت‌های سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: دستگاه‌هایی که اطلاعات آن‌ها در سامانه‌های یاد شده به صورت کامل وارد شده است، بدون هیچ مشکلی حقوق آبان‌ماه را دریافت خواهند کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.