×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دچار شدن به ضررهای هنگفت مالی یا از دست دادن بخشی یا کل سرمایه در یک بازه زمانی، احتمالا برای بیشتر تریدرهای فارکس پیش آمده است. کسب تجربه در بازار وسیع فارکس سال‌ها به طول می‌انجامد و بسیار ارزشمند است. اما ممکن است زمانی که تجربه کافی را در طی چندین سال کسب کردید، دیگر سرمایه کافی برای ترید کردن و انجام معاملات نداشته باشید. اینجا است که گزینه پراپ تریدینگ به شما کمک خواهد کرد. معامله پراپ به تامین سرمایه معامله گران فارکس می‌پردازد.

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ (Prop Trading) کوتاه شده (Proprietary Trading) به معنی معامله‌گری اختصاصی، یکی از متدهای قدیمی سرمایه‌گذاری و معامله‌گری در کشورهای اروپایی و آمریکایی است. در این روش سرمایه‌گذاری، یک شرکت بخشی از سرمایه خود را در اختیار معامله‌گران فارکس قرار می‌دهد؛ سپس آنها می‌توانند در ارزهای دیجیتال یا بازار فارکس مشغول به سرمایه‌گذاری شوند. شرکت مزبور هم در ازای سرمایه گذاری معامله‌گران فارکس، تعهد می‌دهد که بخشی از سود و درآمد حاصل از تریدینگ را به آنها بازگرداند. نکته جالب در رابطه با این روش تریدینگ این است که معامله‌گر فارکس در ضرر و زیان شرکت سرمایه‌گذاری سهیم نخواهد بود. در بدترین حالت و در صورتی که معامله‌گر با سرمایه شرکت متضرر شود، شرکت حسابت پراپ تریدینگ وی را غیرفعال می‌کند. این، نهایت زیانی است که یک معامله‌گر فارکس ممکن است در این شرکت‌ها متحمل شود.

ویژگی‌های بهترین شرکت‌های پراپ تریدینگ

باید توجه داشت که نمی‌توان برای کسب درآمد از فارکس  به هر شرکت پراپ اعتماد کرد. شرکت انتخابی باید با سابقه و معتبر باشد. یک شرکت پراپ معتبر باید حداقل چند مورد از ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • پشتیبانی قوی
  • داشتن دوره آزمایشی
  • ارائه‌دهنده اهرم معاملاتی بالا
  • تقسیم سود بالا
  • ارائه حداکثر سرمایه
  • پشتیبانی از متاتریدر چهار و پنج
  • بازپرداخت هزینه ورودی
  • دوره آزمون یک مرحله‌ای
  • نداشتن محدودیت زمانی برای انجام معاملات

بهترین شرکت‌های پراپ تریدینگ

در ادامه این بخش به تعدادی از بهترین شرکت‌های پراپ ترید ‌و ویژگی‌های آنها جهت تامین سرمایه معامله گران فارکس اشاره خواهیم کرد:

شرکت فیدل کرست (FIDELCREST PROP)

شرکت فیدل کرست یکی از بهترین شرکت‌های پراپ است که به همه و معامله‌گران اجازه سرمایه‌گذاری می‌دهد. در این سایت، محدودیتی برای انتخاب سرمایه اولیه وجود ندارد که یکی از ویژگی‌ها و مزایای این سایت به شمار می‌رود. یک معامله‌گر می‌تواند تا سقف ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار سرمایه برای معامله از شرکت دریافت کند. هزینه ورود و ثبت‌نام این شرکت ۳۴۹ دلار است. معامله گر در بازه آزمون تایید ۲۰ درصد از سود و پس از تایید ۸۰ درصد از سود سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کند.

شرکت تاپ استپ (TOPSTEP PROP)

شرکت تاپ استپ یکی دیگر از شرکت‌های برجسته پراپ تریدینگ در جهان است. از مهمترین مزایای این سایت می‌توان به مربی شخصی و برنامه‌های آموزشی هفتگی اشاره کرد. حداقل سرمایه که شرکت به معامله‌گر ارائه می‌دهد ۵۰,۰۰۰ و حداکثر ۱۵۰,۰۰۰ دلار خواهد بود. برای اشتراک ماهانه هم متقاضی باید ۱۶۵ دلار پرداخت کند. در صورتی که معامله‌گر در سودرسانی به شرکت موفق عمل کند، تا ۵۰۰,۰۰۰ دلار سرمایه هم به وی داده می‌شود.

شرکت مای فارکس فاندس (My Forex Funds)

یکی دیگر از بهترین شرکت‌های پراپ، شرکت مای فارکس فاندس نام دارد که در آن، معامله‌گر باید یک ارزیابی دو-مرحله‌ای را انجام دهد. حداقل سرمایه شرکت برای معامله ۱۰,۰۰۰ دلار و حداکثر ۲۰۰,۰۰۰ دلار است. ۸۵ درصد سود و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری هم به تریدر داده می‌شود.

بهترین شرکت‌های پراپ تریدینگ تنها در این چند مورد خلاصه نمی‌شوند. شما می‌توانید برای اطلاع از سایر شرکت‌های معتبر سرمایه‌گذاری به جستجو در دنیای وسیع اینترنت بپردازید. یا اینکه از طریق لینک زیر وارد سایت پراپی دات کام https://propiy.com /  شوید و همه اطلاعات لازم درباره این روش سرمایه‌گذاری را بیاموزید.

جمع‌بندی

پراپ تریدینگ یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است. به این ترتیب که در صورت داشتن تخصص در معامله‌گری می‌توانید از شرکت‌های پراپ ترید سرمایه دریافت و برای آنها معامله‌گری کنید. البته نباید به هر شرکتی اعتماد کرد و بهتر است قبل از اقدام به این کار، حتما در مورد شرکت‌های معتبر تحقیق کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.