×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پاسخگویی به مطالبات بحق کارگران

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی

کیوسک خبر ـ حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور بود به طوری که این حضور بیانگر اهمیت مساله فلسطین به عنوان یکی از مهمترین مسائل دنیای اسلام بود و قطعا در چرخش معادلات بین المللی به نفع مستضعفین جهان موثر واقع می شود.
جا دارد در کنار همایش ها و برنامه ریزی هایی که به بهانه این روز و به نام کارگران زحمتکش برگزار می شود پاسخی درخور به مطالبات بحقشان داده شود، محیط های کار ایمن شود تا هر سال ده ها تن از کارگران عزیز را از دست ندهیم.
فشار بی سابقه اقتصادی و مشکلات معیشتی زندگی کارگران را بیش از هر قشر دیگری در تنگنا قرار داده است، احساس سوختن به تماشا نمی شود، فقط یک کارگر می داند که یک کارگر چه می کشد. کارگری که با قرارداد یک ماهه کار می کند مثل کسی است که روی طناب راه می رود و کوچکترین تنش زندگی او را مختل می کند.
وقتی ۹۵ درصد کارگران قرارداد موقت هستند چگونه می توان از تامین و رفاه آنها سخن گفت؟ امنیت شغلی کارگران تامین شود و با کوچکترین بهانه در خروجی را به آنها نشان ندهند. امید است حداقل بخشی از وعده هایی که به کارگران داده شده جامه عمل بپوشد.
۱۰ سال است پس از طرح و تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، وزارت آموزش و پرورش تازه کاسه چه کنم در دست گرفته است. تبدیل شدن رتبه بندی معلمان به کلاف سردرگم از حلاوت و شیرینی اولیه آن می کاهد و کسی هم به فکر نیست.
آقای نوری روز معلم هم آمد ولی رتبه بندی نیامد، چه حرفی برای گفتن به معلمان دارید؟
معضل آب اردبیل در حال گذر از مرحله هشدار است و اگر امروز به پروژه های آبی اردبیل شتاب نبخشید، فردا دیر خواهد بود. حقابه استان اردبیل از رودخانه ارس هم نیازمند بازنگری سریع و جدی است.
چندین بار به طرق مختلف شما و همکارانتان را در جریان مساله قرار داده ایم، منتظر چه هستید؟
واحدهای صنعتی و تولیدی اردبیل را دریابید. از معابر شهرک های صنعتی تا روند اعطای تسهیلات وضعیت آشفته ای دارد و بروکراسی زاید و مقررات دست و پاگیر وزنه ای بزرگ به پای صنعتگران اردبیلی شده است.
دو مطالبه اولویت دار مردم استان اردبیل از دولت مردمی منطقه آزاد و راه آهن اردبیل است که کماکان خبری از راه اندازی آنها نیست. به اعضای مرتبط کابینه هشدار دهید پیگیر اجرایی شدن وعده های جنابعالی در این خصوص باشند.