×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر خارجه انگلیس درباره بحران ایجاد شده در کابینه و اخباری در خصوص انتخاب نخست‌وزیر جدید می‌گوید انتخاب یک نخست‌وزیر دیگر بازار انگلیس را آرام نخواهد کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از رویترز، «جیمز کلورلی»، وزیر امورخارجه انگلیس می‌گوید ایجاد یک رقابت دیگر برای رهبری حزب محافظه‌کار کمکی به آرامش بازارهای مالی نخواهد کرد.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفت اینکه یک کارزار دیگر برای انتخاب نخست‌وزیر جدید برگزار کنیم و یک نخست‌وزیر دیگر را برکنار کنیم، نه مردم را مجاب خواهد کرد که به خاطر آن‌ها این کار را انجام می‌دهیم و نه بازارها را آرام خواهد کرد.

طرح جنجالی لیز تراس (نخست‌وزیر انگلیس) برای کاهش مالیات افراد ثروتمند، در هفته‌های اخیر اعتراضات زیادی را در پی داشته است. لیز تراس مدعی شده در راستای افزایش سرمایه‌گذاری، قصد دارد مالیات افراد ثروتمند را کاهش دهد. این رویکرد در کنار شرایط نابسامان اقتصادی و تورم فزاینده سبب بالا گرفتن انتقادات و تنش در کابینه شده است. نخست وزیر انگلیس دوم اکتبر از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد؛ با این حال، بازار انگلیس دچار تنش شده و ارزش پوند کاهش پیدا کرده است.

در همین راستا، کوارسی کوارتنگ، وزیر دارایی انگلیس روز جمعه به دستور تراس از سمت خود کناره‌گیری کرده و دیلی‌میل هم مدعی شد خود نخست وزیر تا پایان هفته برکنار می‌شود. به گزارش این نشریه، پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ نفر از اعضای پارلمان به وی رأی عدم اعتماد بدهند. افزون بر این، گزارش‌هایی درباره بررسی نامزدهای احتمالی نخست‌وزیری هم منتشر شده است.

لیز تراس اخبار مربوط به کناره‌گیری را تکذیب کرده و می‌گوید از قدرت کناره‌گیری نمی‌کند. با این حال او پذیرفت که کابینه وی در حوزه سیاست‌گذاری تند رفته است و مسئولیت طرح اقتصادی که بسیاری آن را «نادرست» ارزیابی می‌کنند، به عهده گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.