×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزیر خارجه اردن: چاره‌ای جز نزدیکی روابط با دمشق نداریم

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در مصاحبه با شبکه “سی ان ان” آمریکا تصریح کرد، همزیستی با شرایط کنونی سوریه گزینه خوبی نیست. راه حل سیاسی مطابق با قوانین بین المللی همچنان در سوریه مورد نیاز است و اردن با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به دلیل “عدم مشاهده راهبرد موثری برای حل درگیری‌های سوریه” گفتگو می‌کند.
الصفدی با طرح این سوال که ما به عنوان جامعه جهانی برای حل بحران چه کرده‌ایم، افزود، ۱۱ سال در بحران گذشت و نتیجه‌ای حاصل نشد. اردن در نتیجه جنگ داخلی سوریه آسیب دید زیرا موجب شد تا مواد مخدر و تروریسم از مرزها عبور کند و این کشور میزبان یک میلیون و ۳۰۰ هزار  آواره سوری شد که از حمایت جهانی برخوردار نیستند.
وی درباره دلیل «بازگشت تعامل» پادشاهی اردن با بشار اسد گفت: چاره‌ای جز نزدیکی روابط با دمشق نداریم و درباره تلاش‌های انجام شده برای نزدیک‌تر شدن به سوریه با آمریکا گفت و گو کرده‌ایم.
صفدی ادامه داد: ما به عنوان کشور میزبان آوارگان و کشور همسایه بیش از هر طرف دیگری از این بحران رنج برده‌ایم و باید راهی برای برطرف کردن نگرانی‌های خود از حجم آوارگان بیابیم. آنچه اردن در هماهنگی با شرکا و دوستان خود می‌کوشد انجام دهد، یک بار دیگر تلاش برای هدایت فعالیت به سمت مکانیسمی موثر که به این بحران که زندگی میلیون‌ها نفر را ویران کرده است، پایان دهد زیرا پیامدهای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی برای آن‌ها و همه ما دارد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.