×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارخانه دولومیت نهاوند را افتتاح کرد

در آیینی با حضور دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران عامل شستا و صدر تامین،‌ مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و رییس هیأت مدیره شرکت فرآورده‌های نسوز ایران و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی‌،‌ کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند از زیر مجموعه شرکت فرآورده‌های نسوز ایران،‌ پنجشنبه پنجم خردادماه به بهره‌برداری رسید.

کیوسک خبر ـ مهندس رخصتی در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبر نگار ما گفت: طی چند سال اخیر با برنامه‌ریزی هیأت مدیره، مدیرعامل و متخصصان شرکت فرآورده‌های نسوز ایران چندین پروژه زیرساختی،‌ توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران انجام شد.

وی با بیان این که در آینده‌ای نزدیک پروژه جدید این شرکت در محدوده شهرضا نیز به بهره‌برداری خواهد رسید به فرآیند احداث کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند پرداخت و گفت‌: در قالب طرح‌های توسعه ای برای تامین مواد اولیه مورد نیاز مواد نسوز در کارخانه‌های فولادی و صادرات به همسایه‌های غربی، این پروژه در شهرستان نهاوند که غنی‌ترین معادن دولومیت کشور در آن واقع شده، تعریف و از فروردین ماه سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آن آغاز گردید.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان تلاش و همت مجموعه مدیران و متخصصان شرکت فرآورده‌های نسوز ایران را در تکمیل این پروژه ستودنی دانست و افزود: شکل کوره‌های این کارخانه از نوع چهارگوش و از آخرین تکنولوژی‌های روز با سطح اتوماسیون بالا و دانش‌بنیان است که در واقع از تجهیزات مدرن و به‌روز در این صنعت محسوب می‌شود.

مهندس رخصتی به میزان تولید سالیانه این کارخانه پرداخت و گفت : کارخانه دولومیت نهاوند در فاز اول سالیانه حدود ۳۰ هزار تن محصول تولید می‌کند که علاوه بر اینکه تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز صنایع غرب کشور را تامین خواهد کرد بخشی از آن نیز به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد : این کارخانه بدون بهره‌گیری از تسهیلات بانکی و با امکانات مالی شرکت فرآورده‌های نسوز ایران احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

شایان ذکر است، مهندس رخصتی مدیر عامل کنونی ذوب آهن اصفهان، ریاست هیات مدیره شرکت فراورده های نسوز ایران را نیز به عهده دارد. وی پیش از این در مسئولیت‌های مختلفی ازجمله مدیر ارشد HSE، مدیر ارشد توسعه، مدیر پروژه‌های نیروگاهی و فولادی بزرگ، معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان ، با تجربه‌های گران‌بهایی در مدیریت پروژه‌های بزرگ زیرساختی و توسعه‌ای در ذوب‌آهن اصفهان،‌ شرکت‌های تابعه صدر تامین و فرآورده‌های نسوز و … منشا خدمات فراوانی بوده و بسیاری از پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای را مدیریت نموده و به بهره‌برداری رسانده است و درحدود چهار سال گذشته همکاری مستمری برای به ثمر رسانیدن این پروژه‌ها داشته و در این مراسم به همراه سایر مسئولین و دست‌اندرکاران احداث این پروژه‌ها از سوی مقام عالی وزارت و نماینده مردم منطقه درمجلس شورای اسلامی و سایر مسولین مورد تشویق قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.