×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ورود مددجویان پشت نوبتی به چرخه حمایت از طریق پالایش خانواده‌های تحت پوشش

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جعفر صباغیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه سیاست راهبردی کمیته امداد، مردمی کردن خدمات این نهاد با استفاده از ظرفیت‌های خیران حقیقی و حقوقی است، افزود: در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی نیازهای جامعه تحت حمایت بسیار زیاد گسترده و برآورده کردن آن تنها با مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی قابل انجام است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد بر ضرورت توانمندسازی مددجویان تاکید کرد و ادامه داد: هدف اساسی از اقدامات حمایتی در کمیته امداد و رفع مشکلات معیشتی، مسکن و اشتغال با نگاه به توانمندسازی و خودکفایی مددجویان همراه است.

وی خودکفایی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: با خروج مددجویان از چرخه حمایتی و همچنین پالایش خانواده‌های تحت حمایت، زمینه را برای ورود خانواده‌های پشت نوبت فراهم خواهیم کرد.

صباغیان مسکن را از زمینه‌های مهم توانمندسازی مددجویان عنوان کرد و یادآور شد: امسال سه هزار میلیارد تومان برای تامین ۵۰ هزار واحد مسکن در روستاهای کشور و یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن شهری در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ رقمی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: این اعتبار می‌تواند نقش به‌سزایی در اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت ایفا کند.