×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ورود به ساخت پالایشگاه های فراسرزمینی/ قراردادهای خوبی با ونزوئلا منعقد شد

وزیر نفت با اعلام اینکه قراردادهای خوبی با ونزوئلا در حوزه انرژی منعقد شدو تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هزار قطعه کالا و ادوات حوزه نفت گاز به این کشور صادر شده است، از ورود جدی دولت سیزدهم به پالایشگاه های فراسرزمینی خبر داد.

کیوسک خبر ـ جواد اوجی وزیر نفت در روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه، در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با دستاورد های سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین، تصریح کرد: هفته گذشته رئیس جمهور سفری فشرده به چند کشور آمریکای لاتین داشت که در حوزه وزارت نفت در بخش های بالادستی و پایین دستی قرارداد های خوبی به امضا رسید .

وی در ادامه بیان‌ کرد: در دولت مردمی آقای رئیسی از شروع دولت، کار و فعالیت ها را با کشورهای آمریکای لاتین آغاز کردیم و صادرات نفت خام و میعانات گازی و پالایشگاه های فراسرزمینی را در پیش گرفتیم که دستاوردهای خوبی داشت.

وی تاکید کرد: بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه، کالا و ادوات در حوزه صنعت نفت و گاز در این دولت توسط سازندگان توانمند به پالایشگاه های ونزوئلا ارسال شد.

اوجی تصریح کرد: ونزوئلا دارنده ذخایر نفتی قابل استحصال است و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد و به لحاظ تحریم های ظالمانه بخش اعظمی از تولید و ظرفیت پالایشی آنها روی زمین مانده بود که با ورود وزارت نفت بخشی از این ظرفیت ها احیا شد و توسط نیروهای متخصص و سازندگان و پیمانکاران قدر، از این ظرفیت ها استفاده شد.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: شاید برخی بگویند کشوری مانند ونزوئلا با تورم بالا چگونه بخواهد پرداخت های مالی خود را انجام بدهد هیچ‌گونه پرداخت مالی بین ایران و ونزوئلا وجود ندارد و تمامی قرارداد ها با تهاتر محموله ها انجام‌می‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: بخش اعظمی از صادرات به ونزوئلا تسویه حساب شده است و سازندگان قَدَر داخلی نیز پشتیبانی شوند.

وزیر نفت گفت: در این سفر قرارداد های خوبی در حوزه پتروشیمی منعقد شد. ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب در ونزوئلا است که ۲ میلیون تن آن فعال است.

اوجی ادامه داد: با پتروشیمی ها نیز قراردادهای خوبی منعقد شده است و با صدور خدمات فنی مهندسی این‌ پتروشیمی ها فعال خواهند شد ضمن آنکه در توسعه میادین هم شرایط خوبی پیش رو داریم.

منبع خبر: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.