×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
واشنگتن برای آزادی خبرنگار آمریکایی دست به دامن بشار اسد شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: من به شخصه متعهد به بازگرداندن هر آمریکایی محبوس چه به عنوان گروگان یا بازداشت اجباری هستم.
او اضافه کرد: تصوم ما بر این است که آزادی اوستن تایس در چارچوب اختیارات بشار اسد،‌ رئیس‌جمهوری سوریه است.
بلینکن خاطرنشان کرد، باید به تایس اجازه داده شود به منزلش و نزد عزیزانش که به شدت دلشان برایش تنگ شده بازگردد، به کشوری که بی‌صبرانه منتظر اوست.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفت: آمریکا برای دستیابی به مساعدت مقامات سوری جهت یافتن اثری از تایس و دو آمریکایی دیگر مفقود شده تلاش کرده است.
تایس به عنوان عکاسِ خبرنگار با خبرگزاری فرانسه، واشنگتن پست، سی بی اس و دیگر نهادهای رسانه‌ای همکاری می‌کرد و تماس با او در پی مفقود شدنش در ایست بازرسی نزدیک دمشق در ۱۴ اوت ۲۰۲۱ قطع شد.
یک ماه بعد تایس که در زمان بازداشت ۳۱ ساله بود در فایل ویدیویی در حالی که چشمانش بسته و نزد گروه مسلح غیرمعروفی بود حاضر شد و از آن  زمان اطلاعلات رسمی از او در دست نیست.
در سال گذشته میلادی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مسؤولی عالی‌رتبه از کاخ سفید را در سفری کم سابقه به دمشق فرستاد تا مساعدتی درخصوص آزادی تایس و ماجد کالماز پزشک سوری آمریکایی به دست آورد. او نیز در ایست بازرسی در سال ۲۰۱۷ مفقود شد.
به هر حال این سفر هیچ نتایج قابل ذکری نداشت.
تلاش‌های واشنگتن برای دستیابی به کمک از جانب دمشق در سایه نبود هرگونه روابط دیپلماتیک بین دو کشور و در سایه ادامه تلاش‌های آمریکا برای عزل اسد است که نیروهایش توانستند بخش اعظمی از کشور را بعد از یک دهه درگیری خونین پس بگیرند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.