×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
واحد سوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم سنکرون شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مپنا نیوز – با سنکرون این واحد، تعداد واحدهای نیروگاهی سنکرون شده توسط شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا به عنوان نماینده گروه مپنا در این پروژه، به ۱۰۴ واحد با ظرفیت ۱۶ هزار و ۱۹ مگاوات رسید.
پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم
به منظور احداث بخش بخار در واحدهای گازی موجود در نیروگاه‌های مختلف کشور، کارفرمای وقت (سازمان توسعه برق ایران) با هدف ایجاد ظرفیت و افزایش توان ساخت داخل تجهیزات اصلی (توربین، ژنراتور، بویلر و …)، در قالب طرح کلی ۲۲ واحد سیکل ترکیبی، اقدام به واگذاری این پروژه به گروه مپنا کرد و قرارداد این پروژه در تاریخ ۲۰/۰۸/۱۳۸۱ مبادله شد.
نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به عنوان آخرین پروژه این طرح به ظرفیت تقریبی ۴۸۰ مگاوات است.
کارفرمای اولیه پروژه، سازمان توسعه برق ایران و مشاور آن شرکت مشانیر بود که در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، توسط سازمان خصوصی‌سازی به مالک جدید (شرکت مولد نیروگاهی جهرم) واگذار شد و در ادامه پایان قرارداد بین سازمان توسعه برق ایران و شرکت مپنا طی صورت‌جلسه نهم تیر ماه ۱۳۹۴ ابلاغ شد.
به‌دنبال واگذاری نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به مجموعه بانک‌های سپه، تجارت، پست بانک و ملت (گروه مالی ملت) و باتوجه به آنکه بخش بخار این نیروگاه به صورت پروژه ناتمام واگذار شده بود، تکمیل بخش بخار نیروگاه طی موافقت‌نامه‌های مورخ ۲۶/۰۳/۹۴ و ۰۷/۰۶/۹۴ از طرف شرکت مولد نیروگاهی جهرم (به وکالت از مالکان جدید) به گروه مپنا واگذار شد.
این پروژه در استان فارس، کیلومتر ۲۷ جاده جهرم – شیراز قرار دارد. تعداد واحدها ۳ واحد بخار هر یک ۱۶۰ مگاوات، توربین بخار E Type، پست و خط انتقال برق ۴۰۰ کیلو ولت، کارفرما شرکت مولد نیروگاهی جهرم، مشاور کارفرما شرکت مشانیر و دستگاه نظارت نیز شرکت قدس نیرو است.