×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان و انجمن سنگ آهن ایران با هم افزایی، در مسیر رفع چالش‌های پیش روی صنعت فولاد گام بر می دارند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا در نشست با هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران ضمن بیان این مطلب گفت: مشکلات شرکت های سنگ آهن بخش خصوصی و ایمیدرو مشترک است و باید با بهره گیری از ظرفیت های دو بخش، نسبت به رفع مشکلات فرآروی آن، اقدامات مناسبی انجام داد.

وی افزود: تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو این است که تا حد امکان، تمرکز خود را بر رفع مشکلات بخش خصوصی بگذارد و این بخش، اقدام به توسعه ظرفیت ها کند.

پیشنهاد ورود انجمن سنگ آهن برای افزایش ذخایر

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در حال حاضر، زنجیره صنعت فولاد نامتوازن است، تصریح کرد: انجمن سنگ آهن می تواند با ورود به موضوع تامین سنگ آهن در حوزه معادن عمیق یا معادن فراسرزمینی، کمک کند تا ضمن افزایش ذخایر موجود، آینده زنجیره صنعت فولاد تضمین یابد.
موثقی نیا با اشاره به اقدامات ایمیدرو برای تامین آب و برق شرکت های فولادی گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و سرمایه گذاری های صورت گرفته در زنجیره صنعت فولاد، برای تامین زیرساخت ها باید خودمان اقدام کنیم.
وی افزود: این سازمان با همکاری شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی، طرح های بزرگی را برای تولید برق، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان اجرایی کرده که به تدریج به بهره برداری می رسند.

آمادگی انجمن سنگ آهن برای همکاری بیشتر با ایمیدرو

مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران در این جلسه با بیان اینکه همواره تلاش کرده ایم بازوی مشورتی دولت در مسائل پیش روی معدنکاران باشیم، گفت: در کنار وظایف انجمن، آماده همکاری با ایمیدرو در زمینه های مختلف برای توسعه بخش معدن هستیم.
وی ادامه داد: بخش قابل توجه توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در سال های گذشته، ناشی از صادرات سنگ آهن بوده است.
سعید عسکری زاده، دبیر انجمن سنگ آهن ایران در این جلسه با اشاره به موضوع حقوق دولتی و عوارض صادراتی سنگ آهن و مشکلات حاصل شده برای معدنکاران، بیان داشت: در صورت متعادل شدن قیمت گذاری در بخش سنگ آهن، همه واحدهای بخش خصوصی را وارد بورس می کنیم.
در این جلسه، اعضای انجمن سنگ آهن، چالش های پیش روی تولیدکنندگان را از جمله مسائل زیرساختی (حمل و نقل و انرژی) مطرح کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.