×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون اعلام کرد: بانک توسعه تعاون به عنوان ۵۱ درصد سهامدار منتا می‌تواند پروژه‌های نوآورانه خود را از طریق این مرکز پیش برد.

کیوسک خبر ـ به گفته صالحی راد، بانک توسعه تعاون ۵۱ درصد سهام مرکز نوآوری و توسعه تعاون را دارد. وی درباره رابطه بانک توسعه تعاون و منتا گفت: بانک توسعه تعاون با منتا رابطه معنوی دارد؛ یعنی به قول خارجی‌ها ما رابطهٔ parental با بانک داریم. بانک می‌تواند در فضای رابطه تجاری با مرکز نوآوری وارد همکاری شود. ما نیز می‌توانیم بخشی از بار توسعه‌ای بانک را برداریم. از منظر تجاری و اقتصادی، هر هستهٔ نوآوری که ایجاد می‌شود یک مشتری بالقوه برای بانک توسعه تعاون است.
رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون اعلام کرد: در حال حاضر در مراکز استانی منتا حدود ۱۰۰ پروژه نوآور در حوزه تعاونی در حال مدیریت و راهبری است.
مصطفی صالحی راد افزود: در دفتر مرکزی منتا در دو حوزه عملیاتی، اقداماتی را آغاز کرده‌ایم؛ در زنجیره ارزش متعاونانه یا «اقتصاد تعاون بنیان» که از سوی منتا این اصطلاح ابداع شده است، در «زنجیره ارزش تعاون بنیان عسل» را با کمیته امداد و بنیاد علوی تفاهم سه‌جانبه امضا کرده‌ایم و به طور پایلوت در ۱۰ استان کشور کار در حال انجام است.۱۰ مرکز نوآوری استانی این زنجیره را عملیاتی و راهبری می‌کند که خروجی آن ۴۰ هسته تعاون بنیان در قالب ۴۰ تعاونی تشکیل و ۲۰۰۰ نفر در این تعاونی‌ها متشکل شدند.
وی ادامه داد: در حوزه زنجیره ارزش دام سبک نیز ورود کرده‌ایم و امروز هم از منظر صنایع‌دستی و هم از منظر بهبود تولید گوشت با ظرفیت تعاون اقدام می‌کنیم. زنجیره ارزش دام سبک در ۱۷ استان کشور در حال اجراست. بخشی از این پروژه با وزارت جهاد و بخشی هم با دو مجموعه «کنشگر ملی» که حلقه‌های میانی هادی هستند پیگیری و اجرا می‌شود.
رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون بیان کرد: «اقتصاد تعاون بنیان» سه شاخصه دارد. شاخصه اول اقتصاد تعاون بنیان مبتنی بر زنجیره ارزش است؛ یعنی تولید برای ما مهم است. شاخصه دوم اینکه مبتنی بر مردم است؛ یعنی اقتصاد مردم پایه، ضلع سوم اقتصاد تعاون بنیان هم دانش است.
صالحی راد یادآور شد: برای امسال دو تا راهبرد تعریف کرده‌ایم. یکی بحث اتحاد حول زنجیره ارزش و یکی هم هدایت و مولدسازی دارایی‌های خُرد مردم است.
رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون ادامه داد: در حال حاضر با دستور و تأکید رئیس‌جمهور با وزارت جهاد کشاورزی قرارداد ایجاد پروژه ملی شهر مولد کشاورزی را امضا کرده‌ایم. در حوزه وزارت نیرو ساماندهی و طراحی پروژه پایاب سدها که پروژه عظیم و بزرگ و مبتنی بر زنجیره ارزش، مردم پایه و دانش‌محور است را پیگیری می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.