×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هفدهمین شماره ماهنامه تازه‌‌های بیمه ایران و جهان منتشر شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، «بیمه باز» را می‌توان تحت عنوان دسترسی و اشتراک‌گذاری داده‌های مربوط به خدمات بیمه مشتریان تعریف کرد. بیمه باز یکی از راهکارهای ممکن برای دیجیتال‌سازی است که تا کنون مورد استقبال بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان قرار گرفته و می‌تواند پنجره‌هایی را بر روی ابزار نظارتی جدید بگشاید. بنیان بیمه باز بر API یا همان واسط برنامه‌ریزی کاربردی پایه‌ریزی شده که دسترسی و به اشتراک‌گذاری داده‌ها و خدمات به افراد و شرکت‌های ثالث مانند اینشورتک‌ها و موسسات مالی را به مراتب ساده‌تر می‌سازد. طرح بیمه باز در کنار کاهش هزینه‌های هنگفت استخدام افراد بیرونی و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه، نیازمند آن است که بیمه‌گران در پی مشارکت و ارتباط با دیگر شرکای بیرون از صنعت بیمه باشند تا بتوانند به اهداف مدنظر در اقتصاد مبتنی بر API نائل آیند.
بر این اساس در بخش مطالب اصلی هفدهمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان، به «تعریف بیمه باز»، «ریسک‌ها و مزایای بیمه باز»، «سرمایه‌گذاری مبتنی بر جریان نقدی برای صندوق‌های بازنشستگی مزایای معین» و «چکیده مقالات مجله ریسک و بیمه ژنو/ویژه‌نامه با محوریت بیمه خرد» پرداخته شده است.
در نشریه حاضر، بخش اخبار تازه به «رکود سرمایه‌گذاری در بخش فن‌آوری بیمه در جهان شکست» اختصاص یافته است و در بخش بینش‌های تازه مباحثی پیرامون «بیمه‌های عمر زمانی تحت تاثیر محصولات بدون پیش‌پرداخت اینشورتک‌ها»، «هوش مصنوعی و تاثیر آن بر خودکارسازی فرایند خسارت»، «چگونگی بازنگری بیمه‌گران در هزینه‌های عمومی و اداری برای حالت عادی بعدی» و «تاب‌آوری، حافظ آینده تجارت» مطرح شده است.
خوانندگان این شماره از نشریه، در بخش‌های یک معرفی تازه و یک مفهوم تازه به ترتیب با «بصری‌سازی داده‌ها در صنعت بیمه: نرم‌افزار هوش تجاری» و «انتقال ریسک جایگزین» آشنا خواهند شد. بخش شخصیت برجسته علمی نیز به معرفی پروفسور مارتین اِلینگ پژوهشگر در حوزه‌های مدیریت بیمه، ریاضیات و اقتصاد اختصاص دارد.
همچنین تازه‌های نشر این شماره به معرفی دو کتاب با عناوین «تقویت نوآوری و رقابت از طریق فن‌آوری مالی، فن‌آوری تنظیم مقررات و فن‌آوری نظارتی» و «نمایندگی بیمه ۴٫۰: شرکت نمایندگی خود را برای آینده آماده کنید؛ نقشه راه خود را برای دیجیتالی شدن ترسیم کنید؛ میزان درآمد، توسعه و زمان را افزایش دهید» می‌پردازد.
برای مشاهده و دریافت متن کامل نشریه به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1516/ فرمایید.