×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هشدار در مورد اثر آلودگی بر بیماری کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس مطالعات و شواهد علمی آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و کوئید ۱۹ است، بنابراین توصیه ما این است که به منظور کاهش اثرات آلودگی هوا در زمان همه‌گیری کووید ۱۹ مرتباً کیفیت هوای منطقه‌ی سکونت خود را از طریق سایت‌ها و رسانه‌ها پیگیری کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به خطر آلودگی هوا، بیان کرد: آلودگی هوا در سطح جهان به عنوان چهارمین علت مرگ زودرس پس از فشار خون بالا، مصرف دخانیات و سوء تغذیه بوده است و دومین عامل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر پس از استعمال دخانیات شناخته شده است.

وی ادامه داد: افزایش آلودگی هوا می‌تواند میزان آسیب‌پذیری دستگاه تنفسی را افزایش دهد و کیفیت پایین هوا خطر جدی برای بیماری‌های خاص و مزمن تنفسی و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی است.

لاری افزود: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و در مناطقی با هوای آلوده زندگی می‌کنند در معرض خطر بیشتر ابتلا به کوئید ۱۹ قرار دارند و بر اساس مطالعات و شواهد علمی آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و کوئید ۱۹ است، بنابراین توصیه ما این است که به منظور کاهش اثرات آلودگی هوا در زمان همه‌گیری کووید ۱۹ مرتباً کیفیت هوای منطقه‌ی سکونت خود را از طریق سایت‌ها و رسانه‌ها پیگیری کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در شرایط آلودگی هوا بهترین راه کاهش مواجهه با آلاینده‌ها، ماندن در خانه است که این امر در زمان اپیدمی کووید ۱۹ به همراه رعایت فاصله‌ی اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و همچنین ضروری است در صورت خروج از منزل از ماسک استفاده کنید.

وی گفت: در شرایط آلودگی هوا از انجام فعالیت‌هایی مانند قدم زدن در پارک‌ها و دویدن در فضای آزاد خودداری نموده و در منزل نیز فعالیت‌های روزانه خود را کاهش دهید، توصیه می‌شود غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان شامل میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید و از مصرف غذاهای چرب فست فود و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید، اگر در خانه از سیستم‌های تصفیه هوا استفاده می‌کنید فیلترهای آن را به موقع تمیز و در صورت امکان تعویض کنید و استفاده از دستگاه‌های تصفیه اوزون ساز و اشعه ماورای بنفش به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

لاری افزود: ضروری است در شرایط آلودگی هوا از فعالیت‌هایی که باعث افزایش آلودگی هوا در فضای سر بسته می‌شود مانند روشن نمودن شمع و عود خودداری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.