×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نقش بسزای نظم و ترتیب محیط کارگاه در ایجاد شرایط ایمن

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه در سومین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار این شرکت گفت: نظم و ترتیب در محیط کارگاه نقش بسزایی در ایجاد شرایط ایمن و پیشگیری از حوادث دارد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرنگار فولاد، سومین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت فولاد مبارکه با حضور معاون بهره‌برداری، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی و جمعی از مدیران دیگر این شرکت با رویکرد ارتقای سیستم ایمنی شرکت فولاد مبارکه برگزار گردید.

عباس اکبری محمدی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در این جلسه از تلاش تمامی همکاران در شرکت فولاد مبارکه در جهت ایمن‌سازی محیط قدرانی کرد و خواستار انجام رفتارهای ایمن در محیط صنعتی به‌ویژه خط تولید شد.

وی در ادامه به اهمیت حفظ ساختارهای سازمانی پرداخت و بیان داشت: استفاده از وسایل دست‌ساز و ناایمن به‌منظور بهسازی شرایط محیط کار ازجمله وسایل سرمایش و گرمایش و سایر موارد با توجه به خطرات خط تولید بسیار خطرناک و حادثه‌آفرین است.

معاون بهره‌برداری به اهمیت نظم و ترتیب در محیط کار اشاره کرد و اظهار داشت: نظم و ترتیب در محیط کارگاه نقش بسزایی در ایجاد شرایط ایمن و پیشگیری از حوادث دارد.

اکبری گفت: با توجه به شروع تعمیرات در فصل تابستان و حضور جمع کثیری از کارکنان پیمانکار در خط تولید جهت انجام تعمیرات، رعایت مسائل ایمنی و توجه ویژه به ایجاد شرایط ایمن در جهت پیشگیری از بروز حوادث و صیانت از نیروی انسانی نقش بسزایی دارد.

لزوم افزایش نظارت بر شیفت‌ها برای ارتقای ایمنی

مهدی کفایت معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه در جلسه کمیته ایمنی این شرکت بیان کرد: مدیران نواحی تولیدی در شرکت باید یک سیستم ارزیابی برای مدیران خود ایجاد کنند تا بتوانند نظارت بیشتری بر موضوعات جاری داشته باشند.

وی متذکر شد: در موضوع شیفت‌ها نیز باید نظارت بیشتری انجام شود و از سوی دیگر شخصی در ساختار سازمانی اضافه شود تا بتواند این نظارت را بهتر از قبل انجام دهد.

رعایت استانداردهای بهداشتی، فراتر از استانداردهای بین‌المللی

حسین مدرسی‌فر ،مدیر ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه نیز در این جلسه ضمن آرزوی سلامتی برای تمام همکاران در شرکت فولاد مبارکه در گزارشی به وضعیت مطلوب کارکنان در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا پرداخت و برنامه‌ریزی و اقدامات شرکت در این زمینه را فراتر از استانداردهای ملی و بین‌المللی برشمرد

وی بر انجام دوز سوم واکسیناسیون توسط کارکنان به‌منظور حذف کامل ویروس کرونا در شرکت تأکید کرد و خواستار جدیت و همکاری در زمینه استفاده از ماسک تنفسی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها تا زمان حذف کامل ویروس کرونا در کشور شد.

مدرسی‌فر در ادامه ضمن اشاره به شرایط کنونی ویروس کرونا و نتایج موفق شرکت در پیشگیری از شیوع این ویروس اعلام کرد: غربالگری صرفا برای افراد دارای علائم انجام می‌شود و جلسه آتی کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و در صورت ثبات شرایط کنونی کلیه جلسات شرکت به‌صورت حضوری و طبق روال قبل از دوران کرونا برگزار خواهد شد.

وی همچنین خواستار برنامه‌ریزی لازم در جهت حذف غذای بسته‌بندی در رستوران‌های خط تولید و سرو غذای گرم به‌منظور تأمین سلامت کارکنان شد.

روند مطلوب رعایت شاخص‌های ایمنی در فولاد مبارکه

جواد کیانی رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی در گزارشی ضمن تشکر از تلاش‌های صورت‌گرفته در اجرای قوانین و مقررات ایمنی با توجه به پاندمی کووید ۱۹، به روند مطلوب شاخص‌های ایمنی پرداخت و ضمن اشاره به حوادث رخ‌داده در صنایع مشابه در استان، خواستار توجه ویژه به استفاده از لوازم حفاظت فردی به‌عنوان آخرین لایه دفاعی در برابر خطرات و تعهد به اجرای دستورالعمل‌های ایمنی در جهت حذف خطرات و پیشگیری از بروز حوادث در شرکت و همچنین کنترل و نظارت مؤثر شیفت فورمن‌ها جهت پیشگیری از بروز حوادث شد.

لزوم ایجاد کارگروه و آزمایشگاه به‌منظور افزایش ایمنی تجهیزات و ابزارآلات

محسن شاهسون، سرپرست ایمنی فنی و بازرسی شرکت فولاد مبارکه در گزارشی به لزوم پیگیری موارد جلسات قبل به‌منظور افزایش ضریب ایمنی شرکت، از قبیل نصب دوربین‌های هوشمند در جهت ارتقای ایمنی، بهبود وضعیت رختکن و رستوران شرکت‌های پیمانکاری در سه بخش تولید، پروژه‌ها و تعمیرات مرکزی، بهبود وضعیت ایمنی تابلو برق‌های MAG2، ایجاد کارگروه و آزمایشگاه به‌منظور افزایش ایمنی تجهیزات و ابزارآلات، به‌خصوص صفحه سنگ فرز، ارتقای وضعیت ایمنی مکانیسم‌های باربرداری و جابه‌جایی بار و برنامه باربرداری (Lifting Plan) و وضعیت ایمنی سازه‌های فلزی واحد اسیدشویی شد.

در این جلسه رسول شفیع‌زاده مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی نیز در گزارشی به وضعیت ایمنی مکانیسم‌های باربرداری و جابه‌جایی بار و بالابرهای بالان‌صنعت و برنامه باربرداری در سطح شرکت اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.