×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نظارت های حداکثری بر رعایت ضوابط بهداشتی در کیش

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حسین شمسیان با تاکید بر این که ارتقاء سلامت آحاد جامعه و رونق اقتصادی با اهتمام ویژه بر اجرای مصوبات شورای سلامت کیش از اولویت های نخست سازمان است، گفت: با پیش‌بینی های انجام شده امسال کیش میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران در نوروز ۱۴۰۱خواهد بود.

شمسیان در ادامه سخنان خود با اشاره به شیوع سویه جدید اُمیکرون، اظهار داشت اطلاع رسانی گسترده با هدف آگاهی بخشی به عمومی مردم از سرعت سرایت این بیماری، تولید محتوا و انسجام همگانی و توجه به ضوابط بهداشتی از ضرورت های اقدامات پیشگیرانه از گسترش شیوع ویروس اُمیکرون در سطح جزیره کیش است.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه رعایت ضوابط بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، اجتناب از دور همی ها و ایجاد امنیت روانی در جامعه، گفت: برای تحقق این مهم از پیشنهادات و ارائه طرح های کاربردی در مبادی ورودی فرودگاه و بندرگاه کیش استقبال می کنیم.

شمسیان بر لزوم اهمیت تکمیل فرایند واکسیناسیون تمام ساکنان این منطقه تاکید کرد و افزود: باید اطلاع‌‌رسانی گسترده در خصوص واکسیناسیون مردم در “نوبت های دوم و سوم” توسط دستگاه های مختلف انجام شود.

وی افزود: فراهم کردن فضای مناسب جهت ادامه و تقویت واکسیناسیون در کیش و نظارت های حداکثری بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیر شورای سلامت کیش با بیان این که اگر بازبینی، تاثیری در اصلاح این شیوه دارد در نظر گرفته شود اما قوانین بالادستی به‌هیچ‌عنوان نباید نادیده گرفته شوند.

شمسیان با اشاره به این که فعلا در شرایط بحرانی نیستیم و طراحی و تامین زیرساخت‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: اگر شیب بیماری افزایش یافت باید از آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری برخوردار باشیم.

به گفته شمسیان ایجاد بخش نقاهتگاهی توسط پروژه‌های عمرانی کیش به نسبت ۲۰درصد جمعیت کارکنان خود باید مورد توجه قرار گیرد.

حسین شمسیان در خصوص شرایط آموزش و پرورش و چالش‌های پیش‌آمده درخصوص برگزاری امتحانات نیز با تاکید بر دانش و توانایی رییس آموزش و پرورش کیش، اظهار داشت: تصمیم در این خصوص به شورای مدارس تفویض شده است و تصمیم این شورا با تایید شورای سلامت کیش اجرایی می شود.

دبیر شورای سلامت کیش در پایان با تاکید بر اجرایی بودن آخرین مصوبات ابلاغی از سوی شورای سلامت کیش، گفت: با حداکثر رعایت از تغییر رنگ کیش و عدم اعمال محدودیت‌ها جلوگیری می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.