×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نشست هم‌اندیشی راهبران کمیسیون‌ها برگزار شد| مهم‌ترین درخواست‌ها، پیشنهادات و انتقادات کمیسیون‌ها چیست؟

نشست هم‌اندیشی رئیس، اعضای هیأت رئیسه، دبیر، روسا و دبیران رسته‌ها، روسا، نایب رئیسان و دبیران کمیسیون‌های تخصصی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ظهر امروز در محل دبیرخانه‌ی نصر تهران برگزار شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در ابتدای این نشست حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره‌ی این سازمان با اشاره به ارتباط و تفاهمات انجام شده میان نصر تهران و سایر تشکل‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات گفت: در این روابط و تفاهمات، تمرکز ما بر اشتراکات بوده است، گرچه منکر وجود برخی اختلاف نظرها نیستیم، با این حال به هیچ وجه به دنبال نادیده انگاشتن اقدامات و زحمات دوستانمان در سایر تشکل‌ها نبوده‌ و نیستیم.

او با بیان اینکه اتحاد با رقبا به معنی نادیده انگاشتن افتراقات نیست، افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران را تشکلی مطالبه‌گر می‌دانیم و دومین منظری که پس از اتحاد رقبا آن را دنبال می‌کنیم، اصلاح زیرساخت‌های حقوقی است. تا کنون در هیچ دوره‌ای از حیات سازمان نصر فعالیتی که منجر به اخد مصوبه‌ای از مجمع عمومی فوق‌العاده شده باشد، نداشتیم. اما در دوره‌ی ششم فعالیت هیأت مدیره‌ی نصر تهران مصوبه‌ی اصلاح ساختار اساس‌نامه را از مجمع عمومی فوق‌العاده اخذ کردیم و امیدواریم این اقدام با همراهی فعالان صنف انجام شود.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصر کشور بیان کرد: گرچه هنوز به عملکرد نصر کشور انتقاداتی وارد می‌دانیم، اما با آنها تفاهماتی کرده‌ایم که نیاز بود.

او ارتباط و برگزاری جلسات هم‌اندیشی تهران با سایر نصرهای استانی و همچنین عمل و اقدام بر اساس قانون‌گرایی را از دیگر اقدامات هیأت مدیره‌ی دوره‌ی ششم دانست و گفت: کتاب قانون تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای واقعیت موجود و نقشه‌ی راه فعلی است که علاوه بر بهره‌گیری از تجربیات ادوار گذشته، براساس آن عمل می‌کنیم. با این حال معتقدیم اگر زیرساخت‌های موجود را اصلاح و بازسازی نکنیم، نمی‌توانیم آنطور که شایسته است، موثر باشیم.

رئیس هیأت مدیره‌ی نصر تهران با بیان اینکه نباید صرفا از حق عضویت اعضا برای اداره‌ی امور مالی سازمان استفاده کنیم، افزود: علی‌رغم افزایش حق عضویت‌ها و دلخوری برخی از دوستان، در تلاشیم همانند اقدامی که در مراسم افطار و بازدید نوروزی انجام شد، باز هم از حمایت مادی و معنوی حامیان بهره‌ بگیریم و به دنبال درآمدزایی از راه‌های دیگری به جز حق عضویت از جمله مرکز داوری هستیم.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تشکیل سه رسته‌ی سخت افزار و ارتباطات، توسعه‌ی نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات ابتکار هیأت مدیره‌ی دوره‌ی ششم با اتکا بر تجربیات هیأت مدیره‌ی دوره‌ی پنجم بوده است، گفت: هدفمان در تشکیل رسته ایجاد تشکیلات جدید نبود، علاوه بر اینکه با این اقدام به دنبال جمع‌آوری و رسیدگی موضوعات اشتراکی مطرح در کمیسیون‌های مختلف در یک جا بودیم، افزایش توان و طراحی استراتژیک متخصصان در کمیسیون‌های مختلف را نیز دنبال می‌کنیم.

او ادامه داد: هنوز بدنه‌ی صنف از کمیسیون‌ها و رسته‌ها دور است و این یکی از نقاط قابل بهبودی است که باید برای آن بکوشیم.

هر کمیسیون؛ حداقل یک برنامه‌ی شاخص

علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر سازمان نیز طی سخنانی با اشاره به انتخابات کمیسیون‌ها و زیرساخت‌های سخت‌افزاری انجام گرفته در ساختمان دبیرخانه طی ماه‌های گذشته گفت: به زودی برخی از پیگیری‌های ما در زمینه‌ی زیرساخت‌های نرم‌افزاری نیز اجرایی خواهد شد و به اعضای کمیسیون‌ها ایمیل سازمانی و دسترسی اتوماسیون آنلاین و تحت وب ارائه خواهیم داد.

او با اشاره به اقدامات در حال انجام برای برگزاری مراسم ملی روز فناوری اطلاعات که به همت نصر تهران به ثبت رسیده است، بیان کرد: همزمانی بزرگداشت این روز برای اولین بار در اولین سال قرن جدید را به فال نیک می‌گیریم و در صدد برنامه‌ریزی برای یک رویداد سه روزه برای این مناسبت هستیم. به‌همین منظور از مشارکت و همکاری کمیسیون‌ها با هماهنگی رسته‌های مربوطه استقبال می‌کنیم.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان به ارتباط هیأت مدیره با مدیران نصرهای استانی هم اشاره کرد و افزود: گرچه ارتباط تهران با استان‌ها در سطح هیأت مدیره آغاز شده و تاکنون نشست‌های مشترکی با سه استان قم، خراسان شمالی و هرمزگان داشته‌ایم، اما پیشنهاد می‌کنم اعضای کمیسیون‌های تهران نیز برنامه‌های پیشنهادی خود جهت تعامل با کمسیون‌های نصرهای استانی را به دبیرخانه ارائه دهند و در زمینه‌ی موضوعات آموزشی به آنها نیز طرح‌هایی پیشنهاد کنند.

پیشنهاد دیگر دبیر نصر تهران این بود که هر کمیسیون حداقل یک اقدام شاخص برای خود هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کند تا در انتهای دوره‌ی ششم، خروجی آن را برای صنف به یادگار بگذارد.

مهم‌ترین موضوعات طرح شده توسط کمیسیون‌ها

در ادامه‌ی این جلسه هر یک راهبران کمیسیون‎های تخصصی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران متشکل از رئیس، نایب رئیس، دبیر و همچنین روسای رسته به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات، انتقادات و چالش‌های پیش روی هریک از کمیسیون‌های متبوع خود پرداختند.

نیاز به عضوگیری و ترمیم اعضای برخی از کمیسیون‌ها، شنیدن برخی از صداهای جدید و تازه در صنف، افزایش مشارکت اعضا، تقویت هویت سازمانی اعضا، تقویت ارتباط نصر تهران با سایر وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی، عضویت افتخاری برخی از چهره‌های شاخص صنف در سازمان، تشکیل کارگروهی برای پیشبرد موضوعات مشترک بین کمیسیونی، حمایت از فریلنسرها، حذف اعضای غیرفعال در کمیسیون‌ها، تشکیل کمیسیون هویت دیجیتال و ایجاد پژوهشکده در زیر مجموعه‌ی نصر تهران از جمله موضوعاتی بود که توسط راهبران کمیسیون‌ها مطرح شد.

از دیگر موضوعات طرح شده توسط نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی نصر تهران در این نشست، می‌توان به این موارد اشاره کرد: تقویت ارائه‌ی خدمات به اعضا، تعیین حدود فعالیت هر کمیسیون و جلوگیری از تداخل حوزه‌ها، تقویت جایگاه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در سطح کشور، پیشنهاد عضویت اعضای شرکت‌ها در سازمان به عنوان عضو حقیقی، پیگیری موضوع دایرکتوی تجاری و …

حمایت از طرح‌های فنی و تخصصی کمیسیون‌ها برای توسعه اقتصاد دیجیتال

در انتهای این نشست، فرهاد کرم‌زاده خزانه‌دار و عضو هیأت رئیسه‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ضمن جمع‌بندی نظرات طرح شده در این نشست و تأکید بر تکرار این جلسات در بازه‌های زمانی مشخص بیان کرد: در جلساتی که با روسای رسته‌ها در هیات رئیسه و یا در هیات‌مدیره داشتیم همواره بر نقش مشورتی و اجرایی کمیسیون‌ها تأکید داشتیم. باور ما این است که ظرفیت‌های بسیار خوبی در کمیسیون‌های تخصصی نصر تهران وجود دارد و ما نیز حسب وظیفه خود برای به ثمر رسیدن طرح‌ها و پیشنهادات موثر در رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال حمایت مالی از آنها را در دستور کار داشته و خواهیم داشت.

او ضمن استقبال از ارائه‌ی طرح توسط اعضا افزود: اگر در کمیسیون‌ها ظرفیت لازم برای ارائه‌ی طرح و همچنین اجرای آن وجود دارد، پس از ارایه آن به دبیرخانه توسط کمینه فنی متشکل از روسای رسته‌ها بررسی‌های لازم انجام می‌شود و در صورت تایید، بودجه‌ی مورد نیاز در این زمنیه اختصاص خواهد یافت.

کرم‌زاده با تأکید براینکه روش‌های منابع درآمدی در نصر تهران محدود است، بیان کرد: بخش عمده‌ای از درآمدهای سازمان از طریق حق عضویت تأمین می‌شود با این حال، تلاش ما بر این بوده است تا با همکاری با نهادهای مسئول در حوزه صنعت، نصر کشور و همچنین ترغیب حامیان مالی در راستای ماموریت خود از طرحها و ‌پیشنهادات اعضا حمایت کنیم.

گفتنی است بسیاری از نکات طرح شده در این جلسه مصوب شد و با توجه به پیشنهادات مطرح شده در همین نشست مقرر شد تغییرات لازم انجام شود. در نهایت مقرر شد نشست‌های مشترک کمیسیون‌های تخصصی هر یک از رسته‌ها با اعضای هیأت رئیسه‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به صورت جداگانه ادامه یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.