×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

نشست مشترک جمعی از اعضای هیأت مدیره و دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با حضور احمد تقوایی‌نجیب، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت اموراقتصادی و دارایی با محمد اسماعیل زاده، مدیرکل وصول درآمد سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‎ای استان تهران، این نشست صبح امروز در محل ساختمان مرکزی سازمان تامین اجتماعی و به‌منظور بررسی مشکلات اعضای سازمان در حوزه بیمه برگزار شد.

در این جلسه ضمن اشاره به بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران توسط سازمان تامین اجتماعی، به مشکلات زیادی که این بخشنامه برای فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین اعضای نصر تهران به وجود آورده است، پرداخته شد.

مشکلاتی از جمله سلیقه‌ای عمل کردن برخی از شعب تأمین اجتماعی برای اعمال ضرایب، ناقص و قدیمی بودن موضوعات قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیوست بخشنامه یاد شده، موضوع بند ۱۶ بخشنامه، طولانی و زمان‌بر بودن فرآیند صدور مفاصاحساب در شعب سازمان تأمین اجتماعی، عدم رعایت وحدت رویه در مورد یک قرارداد واحد در سال‌های مختلف، ابهامات موجود در ماده ۵۳ درباره قراردادهای خرید یا فروش، مجوز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، تعهد حسابرسی و …، اعلام بدهی برای افراد دورکار شرکت‌ها و همچنین عدم تفکیک قراردادهای پورسانتی از خدمات صرفاً نرم‌افزاری، اعمال ضریب به قراردادهای نرم‌افزاری که مبنای آن آنالیز قیمت پشتیبانی یا توسعه بر اساس نفر-ساعت است و … از جمله موضوعاتی بود که در این نشست توسط نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران ارائه شد.

آنها همچنین پیشنهاداتی نیز برای برون‌رفت از مشکلات موجود ارائه دادند:

تسریع نوبت‌دهی و رسیدگی به درخواست‌ها
استفاده از ظرفیت‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان مرجع تشخیص فنی قراردادها
آموزش کارکنان شعب تامین اجتماعی به‌منظور آشنایی با کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات
درخواست «مجوز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای» (به دلیل پوشش تعداد بیشتری از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و سهولت اخذ آن) برای صدور مفاصاحساب بیمه قراردادها
پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات طرح شده، توافق شد نصر تهران با انتشار فراخوانی شرکت‌هایی که در اخذ مفاصا حساب با مشکلاتی در شعب تامین اجتماعی تهران مواجه‌اند را شناسایی کند. پس از آن موضوعات مطرح شده از سوی شرکت‌ها به صورت یکپارچه به سازمان تأمین اجتماعی منتقل خواهد شد.

گفتنی است این فراخوان در هفته آینده منتشر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.