×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران صبح امروز طی بازدیدی از مرکز مانیتورینگ پیشرفته عملیات شبکه همراه اول، در نشستی با مدیران اپراتور اول تلفن همراه به بحث و تبادل‌نظر درباره زیرساخت و الزامات هوشمندسازی در صنایع مختلف از جمله صنعت انرژی پرداختند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح امروز ۲۴ آبان ۱۴۰۲ هیاتی متشکل از مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران طی نشستی با مدیران ارشد سازمانی و فنی و توسعه شبکه همراه اول در برج همراه، بر سر مقولات هوشمندسازی و آخرین روندهای جهانی بحث و تبادل نظر کردند.

با توجه به اهمیت مقوله هوشمندسازی در نظر مدیران شرکت ملی گاز ایران و پیشگامی همراه اول در حوزه هوشمندسازی ورتیکال های مختلف از جمله انرژی، رویکرد گفتگوهای دوجانبه بر سر هوشمندسازی در صنعت گاز با تکیه بر ظرفیت های فناورانه بود.

در این راستا حمید بهروزی، قائم مقام همراه اول طی سخنانی با اشاره به حدود ۷۰ میلیون مشترک فعال در شبکه ای با بیش از ۳۰۰۰۰ سایت ارتباطی در کشور به بیان جایگاه اپراتور اول تلفن همراه پرداخت و گفت: با تکیه بر وسعت شبکه ای که همراه اول دارد، به سمت توسعه سرویس های دیجیتال بومی رفتیم و اقدام به ارائه خدمات جدیدی به مشترکان تلفن همراه کردیم.

وی افزود: نمونه بارز این سرویس ها، پلتفرم «شاد» بود که در دوران شیوع کرونا به سرعت توسعه یافت و به واسطه آن فرآیند تحصیل دانش آموزان یک روز هم با وقفه مواجه نشد. این پلتفرم جزو یکی از بزرگترین دستاوردها در حوزه دیجیتال است که شاهد لاگین روزانه بیش از ۱۰ میلیون اشتراک رأس ساعت مشخصی بودیم و زیرساخت های این بستر تحمل این بار ترافیکی را داشت.

بهروزی در بخش دیگری از صحبت های خود به عقد قرارداد با سه شرکت تولیدکننده داخلی آنتن نیز اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از خروج ارز و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، طی دو سال اخیر به این سمت رفتیم و بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری کردیم.

قائم مقام همراه اول ضمن اشاره به پروژه های هوشمندسازی قبلی اپراتور اول تلفن همراه، عنوان کرد: رویکرد بیشتر پروژه ها مخصوصا پروژه فهام (فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی) در حوزه انرژی، بر «اتصال» صرف بوده در حالیکه برای هوشمندسازی و اقداماتی نظیر مدیریت مصرف در نقاط اوج، نیاز به تحلیل داده ها و ارائه مدل هایی برای مدیریت هوشمند هستیم و در این زمینه پیشنهاداتی را برای کارفرمایان داریم.

وی با تأکید بر اینکه باید فراتر از اتصال رفت، تصریح کرد: آمادگی کامل داریم شرکت ملی گاز را در مسیر هوشمندسازی تا نقطه مطلوب کمک کنیم.

در ادامه این نشست، مدیران ارشد سازمانی همراه اول به تشریح مگاپروژه های این اپراتور در حوزه های «انرژی»، «شهر هوشمند»، «لجستیک و حمل و نقل»، «سلامت»، «کشاورزی» و «سبک زندگی» پرداختند که برخی دستاوردهای آنها را در قالب هوشمندسازی مدیریت مصرف انرژی آب، برق و گاز با تجهیزات هوشمند، لجستیک، مانیتورینگ کانتینری، خودروی متصل، اپراتوری سلامت، مراکز خرید هوشمند، هوشمندسازی المان‌های سایت های همراه اول (از جمله کنتور هوشمند برق) و گردشگری شاهد هستیم.

همچنین فناوری NB-IoT که راهکاری امن و پایدارتر مبتنی بر شبکه های نسل چهارم است، در این نشست ارائه شد.

فناوری مذکور، امکان افزایش پوشش، افزایش ظرفیت و کاهش مصرف باتری در ارتباط ماشین به ماشین را فراهم کرده و به عنوان یک راهکار در سطح وسیع توسط اغلب اپراتورهای بین المللی مورد استقبال قرار گرفته و در صنایع مختلفی نظیر انرژی، شهر و خانه هوشمند و کشاورزی قابل استفاده است.

گفتنی است در جریان این نشست، مدیران شرکت ملی گاز از «مرکز مانیتورینگ پیشرفته عملیات شبکه همراه اول» نیز بازدید کردند. این مرکز، وظیفه مدیریت مرکزی و یکپارچه، نظارت بی وقفه بر عملکرد و کارایی المان ها و واحدهای شبکه و ارائه گزارشات آماری و اطلاعات تحلیلی را برعهده دارد.

در دل این مرکز مانیتورینگ یکپارچه، مرکز مجزای دیگری با داشبوردی لحظه ای برای مواقع ضروری و حساس تعبیه شده تا در مواقع بحرانی بتواند پایداری شبکه را حفظ کند.

لازم به ذکر است بخشی از دستاوردهای همراه اول در حوزه هوشمندسازی حوزه انرژی در نمایشگاه بین المللی صنعت برق که در حال برگزاری است و تا ۲۶ در نمایشگاه بین المللی تهران ادامه دارد، به نمایش گذاشته شده است.

با توجه به جایگاه «خلاقیت» و ارائه «راهکارهای هوشمندانه» از سوی اجزای اکوسیستم انرژی در تهیه، تامین و عرضه به تمامی مشترکان صنعتی، خانگی، تجاری و کشاورزی که نقش موثری در شکل دهی اکوسیستم مدیریت مصرف انرژی دارد، همراه اول به عنوان یکی از پرچم داران ارائه راهکارهای هوشمندسازی اکوسیستم انرژی، در این رویداد حضور یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.