×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی یک اقدام شجاعانه بود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی محمد شریفی مقدم در گفتگو با پایگاه خبری این سازمان اظهار داشت: ایجاد نظام ارجاع، پزشک خانواده، پرونده الکترونیک سلامت و تعرفه گذاری خدمات پرستاری از جمله مطالبات و آروزهایی هستند که از حدود ۲۰ سال پیش پیگیری می‌شد و اقدام دکتر سالاری و سایر مدیران سازمان تأمین اجتماعی گامی جسورانه در مسیر تحقق این مطالبات است.

وی افزود: همه این برنامه ها نیازمند استفاده از زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات هستند و اجرایی شدن نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی نخستین و مهمترین گام برای تحقق سایر مطالبات است.

دبیرکل خانه پرستار گفت: سامانه نسخه الکترونیک به نفع همه مردم و تمامی اجزای نظام سلامت است. وجود مشکلات جزئی در ابتدای این کار بزرگ تاحدود زیادی طبیعی است و تمامی متولیان و دست اندرکاران بهتر است که برای رفع مشکلات و ارائه خدمات درمانی مناسب به جامعه از این برنامه حمایت جدی داشته باشند.

شریفی مقدم اظهار امیدواری کرد که با ایجاد زیرساخت الکترونیک لازم و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری، تعرفهه گذاری خدمات پرستاری به عنوان مطالبه جدی جامعه پرستاری در سال ۱۴۰۰ محقق شود.

دبیرکل خانه پرستار همچنین با صدور بیانیه‌ای که در صفحات این تشکل صنفی در رسانه‌هی اجتماعی منتشر شده است، اقدام سازمان تأمین اجتماعی در ایجاد سامانه نسخه الکترونیک را تحسین برانگیز دانست.

در بیانیه محمد شریفی مقدم آمده است: حذف دفترچه کاغدی بیمه اقدامی لازم ودر عین حال جسورانه ای بود که آثار مثبت و ابعاد گسترده آن در آینده بیشتر مشخص خواهد شد. این اقدام می تواند زیر ساخت مناسبی را برای نظام ارجاع بعد از اتصال با پرونده الکترونیکی سلامت مهیا و معضل دو دهه گذشته را نیز حل کند.

ثبت الکترونیکی نسخ و دستورات پزشکی می‌تواند باعث شفاف شدن شرح وظایف گروه پرستاری شود و با توجه به اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال آتی، الکترونیکی شدن این فرایند می‌تواند اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری را تسهیل کند.

 بدیهی است چون این اقدام پروژه ای بزرگ، جدید و با گسترده کشوری است و ذی نفعان میلیونی ودر عین حال متنوع دارد، ممکن است که مشکلاتی هم در اول کار داشته باشد که نیاز به همکاری همه اعم از دریافت کنندگان و ارایه دهندگان خدمت دارد تا موضوع نهادینه شود.

در پایان از مدیرعامل و مسولین سازمان تامین اجتماعی که با تلاش فراوان و تهیه زیرساخت‌های فنی و کارشناسی و با اقدامی شجاعانه زمینه تحولی عمیق را در این حوزه ایجاد کردند، تشکر می‌کنم و ایمان واثق دارم که منشا خیر زیادی برای مردم و حکمرانی مدرن خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.