×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
میزان فعلی ورودی بیماران کرونایی نسبت به یک سال و نیم گذشته بی‌سابقه است

به گزارش کیوسک خبر،«خسرو صادق نیت» رئیس بیمارستان امام خمینی با اشاره به وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی، بیان کرد: ما بیش از ۵۰۰ تخت‌ بیمارستان را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم و مراجعات ما به شدت افزایش پیدا کرده است، روزانه حدود ۴۰۰ نفر مراجعه سرپایی داریم و بیش از ۳۰۰ نفر هم بستری موقت برای دریافت درمان‌هایی مثل رمدسیور و امثال آنها داریم.

وی ادامه داد: این میزان مراجعه به بیمارستان در یک سال و نیم گذشته بی‌سابقه بوده است، در حقیقت این میزان از حجم مراجعه و بستری از ابتدای کرونا تا الان را نداشتیم.

صادق نیت در مورد علائم بیماران مبتلا به کرونا، افزود: خیلی از افراد با علائم سرماخوردگی مبتلا می‌شوند و فکر نمی‌کنند که کرونا باشد، بنابراین ممکن است دیرتر درمان را شروع کنند و مراقبت‌های بهداشتی دیگر را انجام ندهند.

وی گفت: بعضی ها هم به علائم مسمومیت غذایی دچار می‌شوند، مثل تهوع، استفراغ و اسهال و چون باز هم احتمال ابتلا به کرونا را نمی‌دهند ممکن است دیر اقدام کنند و وقتی درمان را به تعویق بندازند با وضعیت‌های شدیدتری به ما مراجعه می‌کنند.

رئیس بیمارستان امام خمینی ضمن تایید ابتلای مجدد برخی افراد واکسینه شده به کرونا، ادامه داد: از اول هم کسی نمی‌گفت کسانی که واکسن می‌زنند مبتلا نمی‌شوند، تمام بحث واکسن این بود، کسانی که واکسن می‌زنند اگر مبتلا هم شوند به نوع شدید مبتلا نمی‌شوند و نیاز به بستری و بخش ویژه برای آنها کمتر می‌شود، در نتیجه مرگ و میر در آنها کم‌تر می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، صادق نیت درباره مراسم‌های ماه محرم، گفت: هرگونه تجمع و کنار هم قرار گرفتن در این شرایط توصیه نمی‌شود، حال چه برای خرید، تفریح، دورهمی و یا هر دلیل دیگر که باشد، بهتر است اینها را به تعویق بیندازیم.