×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دیدار جمعی از بازنشستگان شهرهای مختلف همزمان با نخستین روز از دومین سال فعالیت تیم مدیریتی جدید سازمان، معیشت و درمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران را از مهم‌ترین دغدغه‌های خود دانست که از نخستین روز این مسئولیت پیگیری شده و با حمایت دولت انقلابی و مجلس مردمی و تدابیر اتخاذ شده برای تأمین نقدینگی، برنامه‌های ارتقای معیشت، توسعه خدمات سلامت و برنامه‌های رفاهی ویژه بازنشستگان، در اولویت برنامه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این گروه از بازنشستگان که از شهرهای مختلف و برای طرح مطالبات و قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه حل مشکل افزایش مستمری سایر سطوح و افزایش ۵۷ درصدی حداقل مستمری‌ها به سازمان تأمین‌اجتماعی مراجعه کرده بودند، خواستار تلاش جدی‌تر همه دستگاه‌ها برای بهبود شرایط معیشتی اقشار بازنشسته و مستمری‌بگیر و نیز رفع مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی، تسهیلات ضروری و نیز برنامه‌های رفاهی و زیارتی ویژه بازنشستگان شدند.
براساس این گزارش، دکتر موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز، با عرض تسلیت اربعین حسینی(ع) و آروزی بهره‌مندی همگان از فیوضات این ایام، بازنشستگان را سرمایه کشور و سازمان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد و افزود: تمام دغدغه ما ارتقای خدمت‌رسانی به شما عزیزان است و ما خدمتگزار شما هستیم و از منظر شرعی و مسئولیت مدیریتی، وظیفه داریم هر چه در توان داریم در این مسیر انجام بدهیم؛ زیرا رضایت خدا از رضایت خلق خدا به‌دست می‌آید. اگر بازنشستگان محترم از عملکرد ما رضایت داشته باشند؛ خداوند هم از ما راضی است.
وی بازنشستگان را افرادی معرفی کرد که عمر، سلامتی و ارزشمندترین سرمایه خود یعنی جوانی‌شان را برای نظام و خدمت به مردم به‌کار گرفته‌اند و در حال حاضر به دوره پرافتخار بازنشستگی رسیده‌اند و افزود: وظیفه سازمان تأمین‌اجتماعی تأمین امنیت، آسایش و سلامتی بازنشستگان است که نه جای منتی دارد و نه جای تشکر، بلکه ما باید شکرگزار خداوند باشیم که در این موقعیت قرار گرفته‌ایم که بتوانیم به شماها که ولی‌نعمت ما هستید، خدمت کنیم.
دکتر موسوی با بیان اینکه از ابتدای مسئولیت در سازمان تأمین‌اجتماعی، پرداخت به‌موقع مستمری بازنشستگان و توسعه خدمات ویژه این قشر فرهیخته در اولویت برنامه‌های مدیریت جدید سازمان تأمین‌اجتماعی بوده، گفت: در مسیر توسعه خدمات درمانی و تسهیل دسترسی بازنشستگان به این خدمات در حال تلاش هستیم و در ماه‌های گذشته چندین درمانگاه جدید در شهرهای مختلف افتتاح کردیم. توسعه خدمات درمانی و اینکه بیمه‌شده و بازنشسته از جیب خود برای خدمات درمانی پرداخت نکند، از برنامه‌های در حال پیگیری است و هم‌اکنون درمان بیمه‌شدگان و بازنشستگان بالای ۶۵ سال در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی با فرانشیز صفر و بدون پرداخت حتی یک ریال انجام می‌شود. علاوه بر این باید به سمتی برویم که خدمات جدید برای بازنشستگان تعریف کنیم. جمعیت کشور رو به پیری و سالمندی می‌رود و اقتضای شرایط ایجاب می‌کند برای دوره سالمندی، طرح و برنامه داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این جلسه بعد از شنیدن پیشنهاد‌ها و مطالبات بازنشستگان گفت: اکثر مطالبات شما عزیزان به‌حق است و بخشی را باید با گفت‌وگو حل کنیم. بر سر پیمان و عهد خود هستیم که حتی یک روز حقوق شما به تأخیر نیافتد. امروز هم دوازدهمین پرداخت از زمان تصدی این مسئولیت آغاز شد و احکام بازنشستگان سایر سطوح نیز اصلاح شد و مطابق وعده اعلام شده با همان افزایش ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان پرداخت‌ها انجام می‌شود. اما خود شما هم واقف هستید که سازمان‌ها محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی دارند و همانطور که زمانی که خود شما در محل کار بودید تمایل داشتید بهترین کارها را برای مردم انجام دهید، ما هم همین هدف و دغدغه را داریم اما گاهی به سبب محدودیت‌ها نمی‌توانیم آن‌گونه که خود آرزو داریم، در خدمت مردم باشیم. باید از صبوری و متانتی که در مقابل گرفتاری‌ها و مشکلات به خرج می‌دهید تشکر کنم و اطمینان دارم با کمک همراهی و همکاری شما می‌توانیم تعهدات کوتاه و بلندمدت سازمان را مدیریت کنیم.
وی با برشمردن اولویت‌های خود از زمان تصدی مسئولیت مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: دقیقاً در سال گذشته در چنین روزی یعنی ۲۰ شهریور ماه، معارفه بنده به سمت مدیرعاملی سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شد و آن روز هم معیشت و مستمری بازنشستگان و پیشگیری از هرگونه تأخیر در پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و توسعه خدمات درمانی این قشر را به عنوان اولویت اول خودم مطرح کرده و از همان روزهای ابتدایی مسئولیت، توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی را دنبال کردیم.
دکتر موسوی ابلاغ سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری را فرصتی گرانقدر برای ایجاد یک عزم و همت ملی در زمینه تقویت نظام تأمین‌اجتماعی کشور توصیف کرد و افزود: در زمانی که صندوق را تحویل گرفتیم، سازمان از سال ۱۳۹۴ و به تدریج ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی تجمیعی به بانک‌ها داشت که عمدتاً مربوط به بدهی به بانک رفاه بود و به سبب این بدهی، به عنوان ابربدهکار شناخته می‌شدیم. به حول و قوه الهی با همه سختی‌ها و شرایطی که در صندوق با آن مواجه بودیم، علاوه بر تعهداتی که به‌روز انجام دادیم و حتی یک روز هم عقب‌افتادگی در پرداخت حقوق‌ها نداشتیم، در هفته تأمین‌اجتماعی توانستیم ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی انباشته به بانک‌ها را با کار بسیار بزرگی که دولت در این دوره انجام داد و بخشی از بدهی بیمه‌ای خود را تأدیه کرد، تسویه کنیم. جا دارد از همراهی دولت محترم و شخص رئیس‌جمهور در این زمینه تشکر ویژه کنیم. امسال با همکاری خوب دولت یک اتفاق دیگر افتاد و آن هم اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال کشور بود که انشاءالله با همکاری دولت و مجلس بعد از وصول آن با هماهنگی کانون‌های بازنشستگی، معوقات بازنشستگان را هم پرداخت می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، افزایش سهم سازمان در هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان، اجرای طرح بیمه درمان ناباروری و طرح دارویار و افتتاح درمانگاه‌های متعدد در همین چندماه گذشته را از اقدامات اخیر سازمان معرفی کرد و افزود: در حال حاضر همگرایی میان سازمان، دولت و مجلس به‌صورت مطلوبی برقرار است و اولویت دولت و مجلس هم رسیدگی به مسائل بازنشستگان است. در سفرهای استانی حتماً دیدارهایی با بازنشستگان داریم و پای حرف‌های آنها می‌نشینیم و برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.