×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مقداد: سوریه ثابت کرده می‌تواند توطئه‌ها را خنثی کند/ آمریکا بزرگترین ناقض منشور سازمان ملل است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با تلویزیون المیادین گفت: ما با بسیاری از کشورهای غربی ارتباط برقرار می‌کنیم، اما به شکل پنهانی و نمی‌خواهیم آن را افشا کنیم به ویژه اینکه فشارهای دیگر غرب علیه این کشورها ادامه خواهد یافت.
وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: آمریکا بزرگترین ناقض منشور سازمان ملل و حقوق بشر است. اگر واشنگتن به منشور پایبند باشد جنگ‌ها و فشارهای بسیار خاتمه خواهند یافت.
او به مناسبت حضورش در مجمع عمومی سازمان ملل این مصاحبه را انجام داد که ساعت عصر پنج عصر یکشنبه کامل و مشروح آن منتشر خواهد شد. مقداد افزود: دولت بایدن هنوز دولتی جدید است و باید ثابت کند به منشور سازمان ملل پایبند است.
رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه تاکید کرد: زمانی که گروه‌های مسلح در غوطه بودند کمک‌های انسانی را به شهروندان می‌رساندیم در حالیکه واشنگتن و هم‌پیمانانش به گذرگاه‌های مرزی می‌رفتند تا کمک‌ها را به سازمان‌های تروریستی تحویل دهند.
او خاطرنشان کرد: کشورهایی اهدا کننده هستند که همه غربی هستند و بدترین تحریم‌ها را علیه مردم ما اعمال کردند. او اشاره کرد: محاصره تحمیلی واشنگتن علیه سوریه با حمایت اروپایی‌ها انجام گرفت و مشکلات اقتصادی را ایجاد کرد.
وزیر خارجه سوریه اشاره کرد، هیچ اعتمادی به نیات کشورهای غربی نیست این کشورها هستند که تروریسم در سوریه را ساختند و همچنان به فعالیت‌های تشکیلات تروریستی خدمات رسانه‌ای مجانی ارائه می‌کنند.
مقداد ادامه داد: تحریم‌ها منجر به تحمیل سیاست‌های غیرانسانی شد که لبنان را هم به شکل اساسی تحت تاثیر قرار داد. به گفته مقداد، قانون سزار در جهت خدمت به اسرائیل و خدمت به تحریم کشورهایی است که تلاش کرده و می‌کنند حاکمیت خود را حفظ کنند.
وزیر خارجه سوریه درباره وضعیت آوارگان در لبنان گفت: شهروند سوری از سوریه به لبنان رفت زیرا گروه‌های تروریستی او را مجبور به این کار کردند. آنچه سوری‌ها را از بازگشت بازمی‌دارد فشارهای اقتصادی آمریکاست.
او این سوال را مطرح کرد، آیا قانون سزار و اجرای آن روی شهروند سوری او را ترغیب به بازگشت به کشورش می‌کند؟ مسلما نه. بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه فرمان‌های بسیاری در زمینه تضمین بازگشت داوطلبانه این شهروندان صادر کرده است.
مقداد درباره حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه گفت: سوریه از اسرائیل یا کشورهای حامی آن نمی‌ترسد زیرا سیاست و حکمت را برای عمل و زمان مناسب برای پاسخ به این حملات وحشیانه که بسیاری از مردم بیگناه را می‌کشد، دارد.
مقداد در مورد روابط سوریه و مصر، به احتمال باز شدن تماس‌ها برای پیگیری وضعیت اشاره کرد و گفت: ما گذشته را پشت سر خواهیم گذاشت و جلو می‌رویم و چنین تماس‌هایی را اعلام نمی‌کنیم.  
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.