×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مقایسه برند شیائومی و وان پلاس از نظر کیفیت ساخت گوشی

گوشی‌ شیائومی بخریم یا وان پلاس؟ این پرسشی است که به کرات از ما پرسیده می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا با مقایسه این دو برند، جوابی در خور به این پرسش بدهیم.

شیائومی یا وان پلاس؟

هر دو از برندهای خوب و محبوب اخیر در زمینه تلفن‌های هوشمند هستند که استراتژی‌های مشخصی برای محصولات خود دارند. به این ترتیب، توانسته‌اند طیف وسیعی از جامعه جهانی را مورد هدف قرار بدهند.

شیائومی توانسته است با استراتژی‌های دقیق بازاریابی، تبلیغات گسترده در فضای مجازی، کاهش قیمت محصولات و ارائه کیفیت به نسبت خوب محبوبیت زیادی را در جامعه جهانی کسب بکند.

در کنار برند قدرتمند شیائومی، گوشی وان پلاس را داریم که تلفن‌های هوشمند خود را در رده‌های مختلف به بازار جهانی عرضه کرده است. این برند، بیشترین تمرکز خود را بر کیفیت محصولاتش قرار داده و به جای راضی کردن همگان، سعی کرده تا مشتریانی را راضی کند که برای کیفیت محصول اهمیت زیادی قائل‌اند. کیفیت بالای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی‌های این برند، از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات این برند است.

گوشی‌های وان پلاس طراحی کاربر پسندی دارند و به صورتی ساخته شده‌اند که بتوانند سریع نظر مردم را به خود جلب کنند. وان پلاس در سال‌های اول با توافقی انحصاری، گوشی‌های خودش را با سیستم‌عامل سیانوژن (Cyanogen) راهی بازار کرد. باید به این موضوع اشاره کنیم که سیستم‌عامل سیانوژن نسخه شخصی‌سازی شده اندروید بود که در مدت زمان بسیار کمی توانست به یکی از رام‌های محبوب این سیستم عامل تبدیل شود.

دلیل پایین‌تر قیمت گوشی های شیائومی

شیائومی در ۲۰۲۱، بعد از اپل و سامسونگ، دومین برند محبوب و پرفروش تلفن‌های هوشمند در جهان است. یکی از مهم‌ترین دلایل این موفقیت، کیفیت نسبتا خوب محصولاتش در برابرمناسب بودن قیمت روز گوشی شیائومی جستجو کرد.

در برابر، oneplus را داریم که کیفیت محصولاتش در مقایسه با محصولات هم‌رده‌ شیائومی، حداقل یک سر و گردن بالاتر است ولی متاسفانه نتوانسته در زمینه کاهش قیمت محصولاتش، به اندازه شیائومی موفق باشد. شیائومی توانسته است تا از طریق استفاده از مواد اولیه مناسب، بازاریابی دقیق با کمک فضای مجازی و فروش اینترنتی که هزینه کمتری دارد، قیمت محصولاتش را به نسبت قابل توجهی کاهش بدهد تا بتواند طیف گسترده‌ای از افراد را ترغیب به خرید محصولاتش بکند.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

مقایسه سخت‌افزار و نرم‌افزار دو برند

از نظر سخت‌افزاری در مدل‌های هم‌رده، هر دو برند از پردازنده‌های مرکزی اسنپدارگون شرکت کوالکام استفاده می‌کنند که از نظر قدرت و سرعت، از بهترین پردازنده‌های حال حاضر در جهان‌اند.

هر دو گوشی، از سیستم عامل اندروید به عنوان سیستم عامل پایه برای دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند. البته گوشی شیائومی درکنار اندروید، از رابط کاربری MIUI نیز بهره برده تا جذابیت محصولاتش را بالا ببرد. در این بین، وان پلاس از سیستم عامل اکسیژن OS بر روی تلفن‌های هوشمند خود استفاده کرده که برپایه اندروید طراحی شده است.

از نظر پشتیبانی محصولات

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند مشتریان را برای خرید محصولی ترغیب کند، پشتیبانی ویژه محصولات در کشورهای مختلف است. به روز بودن و ارائه آپدیت‌های سریع به کاربران، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که کاربر را برای خرید محصولی قانع می‌سازد. این پشتیبانی در گوشی‌های شیائومی کیفیت بالاتری دارد و البته بسته به جامعه هدف، متفاوت است.

سخن نهایی

در آخر و با توجه به قیمت گوشی های شیائومی، محصولات این برند را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم ‌که به دنبال محصولی باکیفیت و با قیمت مناسب هستند.

اگر جزء کسانی هستید که دغدغه مالی ندارید و کیفیت محصول برایتان اهمیت زیادی دارد، گوشی‌های oneplus یک انتخاب عالی است. گرچه از نظر کیفیت، گوشی‌های پرچمدار شیائومی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.