×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

در بیست‌‍ و ششمین مراسم روز ملی صادرات که روز شنبه، ۳۰ مهرماه برگزار شد، گروه مپنا همچون سال گذشته، امسال نیز به عنوان صادرکننده ممتاز معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
کیوسک خبر ـ پروژه نیروگاهی رمیله، بزرگترین پروژه‌ صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور و مپنا است که در نهایت تولید بیش از ۳ هزار مگاوات برق را به همراه خواهد داشت. همچنین طی سال‌های اخیر، پروژه‌های صادراتی خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها به عنوان نقطه عطفی در صادرات گروه مپنا اتفاق افتاده است و با توجه به حضور پررنگ اروپایی‌ها در بسیاری بازارها، به دست آوردن چنین پروژه‌هایی از اهمیت بالایی برخوردار است.
صادرات در مپنا عمدتاً شامل محصولات و یا خدمات فنی و مهندسی است. هر پروژه نیروگاهی در کشورهای خارجی به دلیل ابعاد گسترده و بزرگی که دارد به تنهایی شامل صادرات انواع محصولات، تولیدات داخلی، سرویس‌های متنوع و خدمات مهندسی پیچیده است. حضور نیروی انسانی ایرانی نیز موضوع مهمی است که در پروژه‌های صادراتی مپنا به چشم می‌خورد. برای نمونه در پروژه رمیله حدود هزار نفر از شرکت‌های زیرمجموعه مپنا، خدماتی مثل ساخت، نصب، مهندسی و تعمیرات و … را انجام می‌دهند.
همچنین پروژه‌های صادراتی شامل تعمیرات نیروگاهی از جمله موضوعات نسبتاً جدیدی هستند که مورد توجه گروه مپنا قرار دارد و به لحاظ قرار گرفتن در زمره صادرات خدماتِ دانش بنیان اهمیت زیادی دارد.
از سویی گروه مپنا از ابتدای دهه ۹۰ در رویداد «صادر کننده نمونه» که سالانه از سوی سازمان توسعه تجارت برگزار می‌شود، تا کنون شرکت کرده است. گروه مپنا در ۲۶ دوره از این رویداد پنج بار به عنوان «صادرکننده نمونه ملی» و یک بار در آخرین دوره برگزار شده به عنوان «صادرکننده ممتاز» انتخاب شده است.
ادامه روند موفق صادراتی مپنا بر اساس استراتژی تدوین شده این گروه صنعتی به شکلی در حرکت است که به چشم‌انداز تأمین ۲۵درصد از منابع مالی مپنا از محل درآمدهای ارزی حاصل از صادرات محصولات و خدمات فنی و مهندسی برسد و تا دست‌یابی به افق‌های بزرگتر نیز ادامه خواهد داشت.
داستان صادرات خدمات فنی و مهندسی و محصولات نیروگاهی در مپنا از ابتدای دهه ۹۰ آغاز شد. تا پیش از آن گروه مپنا بر بازار داخلی و عمداً ساخت پروژه‌های نیروگاهی در داخل کشور متمرکز بود و موفقیت در این حوزه‌ها موجب شکل گیری برند ممتازی در عرصه بین‌الملل به عنوان یک شرکت نیروگاه ساز شد و به این ترتیب گروه مپنا را وارد بازارهای خارجی کرد.
گروه مپنا فعالیت صادراتی خود را با ساخت پروژه‌های نیروگاهی در «ریسوت»، «تشرین»، «قرن عالم» و «جندر» در کشورهای عمان و سوریه آغاز کرد و با اجرای موفق پروژه‌های نیروگاهی «حیدریه» نجف و «الصدر» بغداد ادامه داد و در حال حاضر نیز پروژه‌های بزرگی مانند «رمیله» بصره در عراق و «لاذقیه» سوریه را در دست دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.