×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مشکل سرمایه در گردش بیشتر تولیدکنندگان برطرف می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اجرای طرح تامین مالی تا ۲ ماه آینده به صورت آزمایشی عملیاتی خواهد شد گفت: با اجرای این زنجیره مشکل سرمایه در گردش اکثر تولید کنندگان کشور برطرف خواهد شد. فاطمی امین گفت: هم اکنون در بورس کالا، کار عرضه تلفیقی شروع شده و در مواردی که نیاز کشور بیش از تولید داخلی باشد و نیاز به واردات است از عرضه تلفیقی استفاده می شود.

به گزارش کیوسک خبر، سیدرضا فاطمی امین پنجشنبه در جمع فعالان صنعتی، معدنی و تجاری استان زنجان افزود:وظیفه ما بررسی فرایند صنعتی، ِ معدنی و تجاری است تا با شناخت موانع و اصلاح ساز و کار ها مسیر را برای سرمایه گذاران هموار سازیم.

وی در ادامه به عرضه تلفیقی کالا اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون در بورس کالا، کار عرضه تلفیقی شروع شده و در مواردی که نیاز کشور بیش از تولید داخلی باشد و نیاز به واردات است از عرضه تلفیقی استفاده می شود.

فاطمی امین افزود: در این صورت مابقی کسری کالاها از سوی واحدها در قالب یک سبد وارد می شود.

وی در خصوص واردات ماشین آلات مرد نیاز معادن نیز خاطر نشان کرد: در صورتی که ماشین آلات مورد نیاز معادن به صورت تجمیعی وارد کشور شود از آن حمایت خواهد شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایرنا، در ابتدای این نشست جمعی از تولید کنندگان ، تجار و روسای اتحادیه ها و اصناف استان زنجان مسائل و مشکلات خود را مطرح و راهکارهای لازم را برای تسهیل امور و رفع موانع بیان کردند.