×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مسکو: حذف روسیه از شورای امنیت تنها با انحلال سازمان ملل ممکن است

به گزارش کیوسک خبر، به نقل از تاس، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به شبکه “سولوویو لایو” در یوتیوپ گفت: همچنان تلاش‌ها برای استفاده از نوعی مبنای قانونی غلط وجود دارد اما طبیعتا همه مردم عادی می‌دانند که چنین سناریویی تنها در صورتی امکان‌پذیر است که سازمان ملل منحل و دوباره تشکیل شود.
وی افزود: ماموریت کی‌یف تلاش برای بی ثبات کردن اعضای شورای امنیت است که از موضوع اوکراین خسته شده‌اند، چهار ماه گذشته است و روسیه همچنان حمله می‌کند، در شورای امنیت است و در جلسات آن شرکت می‌کند. لذا همه صحبت‌ها در مورد عضویت روسیه در شورای امنیت، چیزی جز تلاش برای بازی با احساسات نیست.
پولیانسکی عنوان داشت: ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و همچنین نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل به طور دوره‌ای جو را به هم می‌زنند که این تصور را به وجود می‌آورد ما بدون هیچ حقی روی صندلی شورای امنیت نشسته‌ایم.
وی گفت: زلنسکی مدعی است که حتی نشستن در شورای امنیت سازمان ملل برای روسیه پس از فروپاشی شوروی غیرقانونی است و این کاملاً مزخرف است، ما همه چیز را توضیح دادیم و حتی اعضای سازمان ملل نیز توضیحات مناسب را دادند.
او تاکید کرد: استدلال کی‌یف این است که روسیه به‌طور کلی سزاوار حضور در سازمان ملل نیست.
زلنسکی پیشتر خواستار اخراج روسیه از شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل شده شد.
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین گفت که اتهامات اوکراین در مورد نقض کنوانسیون منع کشتارجمعی توسط روسیه «حتی ارزش توجه ندارد».
این مقام روس در مورد مراجعه اوکراین به دادگاه سازمان ملل در این باره گفت: موضوع در آنجا پیچیده است، پرونده‌های قضایی زیادی تشکیل شده، اما نتایج بسیار محدود است.
دادگاه سازمان ملل از ۷ مارس رسیدگی به شکایت اوکراین علیه روسیه را آغاز کرده  و در ۱۶ مارس از روسیه خواست عملیات نظامی خود را متوقف کند. مسکو تصمیم دادگاه را رد و اوکراین را به “مداخله در کار این نهاد به منظور سیاسی کردن آن” متهم کرد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.